• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluidshaperingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

josherk

Net als anderen heb ik al ruim anderhalf jaar last van het regelmatig wegvallen van het geluid.
De ontvanger is met HDMI aangesloten op een Harman Kardon AVR760 receiver.
Ik heb telkens de nieuwste Ziggo update geïnstalleerd, maar er is niets verbeterd.
Bij live kijken is het geluid prima.
Bij het bekijken van een opname valt het geluid om de 20 seconden een halve seconde weg, ook als er op dat moment niets wordt opgenomen. Als ik dan "terugspoel" naar hetzelfde moment is het geluid goed maar valt het op een andere plaats weg.
Het is zodoende een probleem dat te maken heeft met geluid lezen van de harde schijf. Opnieuw formatteren loste het niet op.
Aan/uitzetten van digitaal geluid maakt niets uit.

Zeer dringende oproep aan Samsung om dit probleem nu eens definitief op te lossen.
 
@Samsung en Anoniem,

Gaan jullie nog reageren op dit 2 weken geleden geplaatste bericht?
 
Het lijkt op een encoding/decoding probleem. Maar of je het dan alleen in de Samsung moet zoeken?
Een Google-search gaf mij geen resultaat.
Misschien dat iemand anders het weet.

had even wat tijd over :wink:
 
Het live geluid via dezelfde HDMI verbinding, met dezelfde decoding in de receiver, is uitstekend.
Zodoende ligt het probleem bij het lezen van het geluidssignaal van de harddisk.
Het is bovendien een softwareprobleem omdat bij iedere update de tijd tussen de storingen direkt veranderde.

Zoals velen weten werd telkens bij een nieuwe update een oplossing hiervoor gesuggereerd met telkens weer een teleurstelling.
 
Opgelost

Na een maand nog steeds geen reaktie van Samsung, daarom heb ik als zovelen het probleem opgelost door een Humax te kopen, die werkt tenminste gewoon en is veel gebruiksvriendelijker in de bediening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan