• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid volume regelen met afstandbediening

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MrFloris
  • Startdatum Startdatum
M

MrFloris

Ik heb dezelfde config als voorheen, maar nu met DVR. Ik heb volume van tv eigenlijk op 0 staan, en een speaker box op de dvr aagesloten. Maar ik kan de afstandbediening niet meer gebruiken om het volume aan te passen. Ik moet de volume knop op de speaker gebruiken nu. Nou herinner ik me dat ik wellicht iets moet doen op de afstandbediening om dit te activeren, maar kan hier niets meer over vinden. Kan iemand de tip nog keertje posten?
 
Ik begrijp niet precies wat je nu wilt regelen met de afstandsbediening van de DVR.

In de handleiding van de DVR staat een hele behoorlijke uitleg over het "leren" van de afstandsbediening voor andere apparaten.
Je moet dat een bepaalde code intikken per merk en testen of het werkt.

Bedoel je dat?
 
Het uitgangsvolume regelen met de afstandsbediening van de DVR is idd mogelijk. Het is een van 3 codes, welke het is moet je ff proberen:

Druk op UPC
Druk rood + OK in tot UPC-lichtje 2x knippert
Toets in 993 (volgens mij was het deze, anders is het 980 of 981) (upc lichtje knippert 2x)
Druk op volume omhoog (UPC lichtje knippert 4x)
en dan moet het klaar zijn ;)

Succes en laat ff weten welke code het is. Ben op dit moment niet in de mogelijkheid om zelf te proberen welk van de code's het is...
 
Ik vond de omschrijving van een procedure die als het goed is ook Mute mogelijk maakt

DVR volume op je mediabox via je UPC-afstandsbediening aanpassen.
- UPC-knop indrukken
- rode knop + OK-knop ingedrukt houden tot UPC-led 2x knippert
- 993 intoetsen
- UPC-knop knippert 1x
- volume + (links van de OK knop) indrukken en daarna de mute knop
 
Bedankt allemaal! Ik ga het wederom nog even proberen.
 
Gelukt. Alles werkt weer zoals het hoort. Sorry dat het even duurde maar alle programmas stonden op 'niet toegankelijk' en heb HD moeten bellen om de smartcard op zijn donder te geven.
 
Terug
Bovenaan