• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid via optical naar Bose 123 systeem duurt 2 seconden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter markojanson
  • Startdatum Startdatum
M

markojanson

Ik heb mijn HD Cisco app. met de optical kabel aangesloten op de optical poort van mijn BOSE 123 systeem. Als ik zap duurt het zeker 2 tot 3 seconden voordat het geluid komt. Het beeld is er dan al, maar het geluid komt dus later.
Is dit iets wat ik nog ergens kan veranderen of is dat nou eenmaal zo?
 
Ik heb de Cisco HD-DVR ook met een optische kabel aangesloten op mijn A/V receiver. Ik hoor het geluid zodra ik ook beeld zie (als ik zap blijft het beeld 1 á 2 sec zwart).

Hoe lang duurt het zappen bij jou?
 
sylvester(rr) zei:
Ik heb de Cisco HD-DVR ook met een optische kabel aangesloten op mijn A/V receiver. Ik hoor het geluid zodra ik ook beeld zie (als ik zap blijft het beeld 1 á 2 sec zwart).

Hoe lang duurt het zappen bij jou?
Komt dit niet voort uit de beeld instelling in de HD-box. Als je deze namelijk op auto hebt staan dan duurt het inderdaad een aantal seconden voor de TV de juiste beeldinstelling heeft gevonden, dit is het zogenaamde deinterlacing.

Als je deze instelling vast zet op bijv. 570p, 720p of op 1080i dan hoeft de TV het beeld niet te deinterlacing, en is het beeld overal hetzelfde. Wat ik persoonlijk niet wil omdat de niet HD zenders een 570p formaat hanteren, en de HD zenders 1080i hanteren. Dat het beeld dan een aantal sec. op zwart blijft dat neem ik voor lief.

Cheers
 
sylvester(rr) zei:
Ik heb de Cisco HD-DVR ook met een optische kabel aangesloten op mijn A/V receiver. Ik hoor het geluid zodra ik ook beeld zie (als ik zap blijft het beeld 1 á 2 sec zwart).

Hoe lang duurt het zappen bij jou?

Het zappen duurt 1 a 2 seconden tussen niet HD zenders het beeld is dan inderdaad even zwart, maar het geluid komt zelfs pas 4 seconden later. Ik heb dan al beeld maar het geluid duurt dan nog eens 2 seconden. In totaal is het vanaf het zapmoment zeker 4 seconden stil waarvan 2 seconden zwart beeld.

Bij HD zenders is het nog gekker: 7 seconden voor er geluid is en 2 seconden voor er beeld is.
Van HD naar niet HD 5 seconde n voor er beeld is, het geluid is er dan weer eerder.
 
Klinkt alsof het probleem toch enigzinds bij je bose setje ligt.

Ik heb het vermoeden dat na het zappen iedere keer door de HD doos de audio stream opnieuw uitgestuurd word ( dus met een kleine break ).

door deze break worden waarschijnlijk al je DSP's in je bose set naar een "neutraal" stand gezet en wachten deze op nieuwe input.
als deze input er komt moet er even snel gekeken worden welke vorm van audio het is en hoe de bose deze moet processen ( bijv. surround/stereo/dobly etc. ) en ik vermoed dat die de 2 seconden vertraging opleverd.

Gewoon even ter test, is het mogelijk je bose set op stereo vast te zetten zodat er bijna geen processing word gedaan en de unit vast blijft op dezelfde output. Hoeveel vertraging heb je dan ?
 
Ik heb het zelfde maar alleen ook een zwaare ruis wanneer er geen geluid is of als het zacht geluid is. Kent iemand dit probleem?
 
Ik heb hetzelfde, enkele seconden na het beeld komt het geluid. Bovendien heb ik enorme volumeverschillen tussen de HD-zenders en de SD-zenders.
Geruis heb ik niet.
 
Terug
Bovenaan