• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid via de versterker maar uit 1 box

Berichten
382
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Ik heb via een tullipstekker een verbinding gemaakt tussen de versterker en de digitale ontvanger. Ik heb echter maar uit 1 box geluid. Hoe kan ik dat oplossen dat ik wel gewoon geluid hoor.
 
Kabel nakijken denk ik. Zou gewoon moeten werken.
Eerst alleen zwart op de kant die het doet aansluiten (in en uitgang) en daarna alleen rood op diezelfde kant aansluiten.
Als je dan bij allebei geluid krijgt is je kabel goed.
Probeer ook eens de kant zonder geluid.
Maar dan wordt het probleem groter (kabel kopen is makkelijk nl)
Dan is de ingang van je versterker defect, of de uitgang van je STB...
:undecided2:
 
Ik heb hetzelfde probleem!!

Geluid uit de Pace Mediabox direct naar de versterker hoor ik (bijna altijd.......) via één luidspreker! Maar het geluid via de TV doorgelust naar de versterker geeft weer stereo geluid over beide luidsprekers.

Mijn vrouw luistert dikwijls naar de radio via de Mediabox. En dit geluid is (bijna altijd) hoorbaar via één luidspreker. Het maakt mijn vrouw niet uit, maar ik kan daar echt niet naar luisteren. Gek word ik daar van.

Nu heb ik al eens wat mogelijkheden onderzocht. Zo heb ik de kabel van de Mediabox op een andere ingang van mijn versterker aangesloten, maar dit gaf het zelfde resultaat. En aangezien andere geluidsbronnen, TV en DVD, wel stereo geluidsweergave geven zijn mijn ingangen dus niet defect!

Zoals ik meerdere malen heb aangegeven, het euvel is niet permanent. Wel heel erg vaak, maar niet permanent. Laatst gaf de radio van UPC via de Mediabox zowaar vanaf het begin stereo weergave. Echter, na een tijdje, na een 1,5 uur ongeveer, trad het euvel weer op en was het geluid weer uit één luidspreker te horen.

Ik heb hier al last van sinds dat ik de Mediabox heb. Ik heb nog (steeds geen) Helpdesk benaderd, omdat dit probleem mijn inziens tot de 'vage' problemen behoort. En zul je net zien, komt de monteur langs is het geluid weer wel stereo.....

Ik ben blij dat deze topic is gestart en hoop eerlijk gezegd, niet voor degenen die er last van hebben, want irritant is het, dat er wel veel reacties zullen volgen.
 
Hoe is je mediabox precies aangesloten?
- Door middel van een coaxiale SPD/IF of via de stereo-aansluitingen?
- Welk kanaal valt weg: links of rechts?
- Zelfde probleem op andere aansluiting op je versterker?
 
plankie zei:
Hoe is je mediabox precies aangesloten?
- Door middel van een coaxiale SPD/IF of via de stereo-aansluitingen?
- Welk kanaal valt weg: links of rechts?
- Zelfde probleem op andere aansluiting op je versterker?

- Mijn Pace Mediabox is op de (stereo) versterker aangesloten middels een kabel met tulppluggen.
- Met het gezicht naar de TV en dus de versterker valt altijd (!) het rechtse kanaal weg.
- Ik heb de Mediabox op andere ingangen op de versterker aangesloten en ook daar valt het geluid rechts weg. Dit terwijl andere bronnen wel via die ingangen een duidelijk en stabiel stereo signaal afgeven.

Je vragen zijn redelijk direct. Erg fijn, hou ik van. Maar stel je deze vragen, omdat je wellicht eerder met dit bijltje hebt gehad en dus een (mogelijke) oplossing weet/hebt.......?
 
misschien een open deur........

Ken dieboxen niet, maar heb je de instelling van die box al nagekeken, dat die stereo weergeeft?
 
Dat zou helemaal fraai zijn als die geen stereo zou ondersteunen, dat is echt iets wat echt ouderwets is tegenwoordig.
Ik heb mijn mediabox gewoon normaal aangesloten via tullip stekkers, de juiste kleur die overeen komt.
Heb ook de andere uitgangen geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Neem aan dat een upc medewerker hier wel uitsluitsel over kan geven dat deze stereo aan kan. Mocht het zo zijn dat die alleen maar mono kan pleur ik hem gelijk de deur uit hier.
Het geluid komt alleen maar uit mijn linkerbox overigens.
 
Heb ook een pace en heb wel gewoon stereo geluid, dus het is gelukkig geen probleem van de pace boxxen.
 
Ik heb de gewone Thomson MediaBox en luister veelvuldig naar de digitale radio via de tulpaansluitingen op de versterker.
Daarbij heb ik nog nooit gehad dat een kanaal uitviel, ook niet na uren luisteren.
Ik heb altijd gewoon twee kanalen tot nu toe.
 
RicoK zei:
- Mijn Pace Mediabox is op de (stereo) versterker aangesloten middels een kabel met tulppluggen.
- Met het gezicht naar de TV en dus de versterker valt altijd (!) het rechtse kanaal weg.
- Ik heb de Mediabox op andere ingangen op de versterker aangesloten en ook daar valt het geluid rechts weg. Dit terwijl andere bronnen wel via die ingangen een duidelijk en stabiel stereo signaal afgeven.

Je vragen zijn redelijk direct. Erg fijn, hou ik van. Maar stel je deze vragen, omdat je wellicht eerder met dit bijltje hebt gehad en dus een (mogelijke) oplossing weet/hebt.......?

Mijn vragen zijn altijd zo direct mogelijk, zodat er geen twijfel is over de betekenis van de vraag. Zodoende krijg ik een antwoord waar ik verder mee kan. Of ik eerder met dit bijltje heb gehakt? Nee, 't is een manier van storingszoeken die ik mezelf heb aangeleerd om erachter te komen wat er misgaat.

Het makkelijkste is om uit te zoeken wat het wél doet, zodat je zaken kunt elimineren. In jouw geval heb je:
- Je luidsprekers (geen probleem, aangezien andere bronnen het wel doen)
- Je versterker (geen probleem, idem)
- De aansluitingen op je versterker (geen probleem, getest op andere poort zelfde probleem waar andere bron het wel op doet)
- De kabel van je mediabox naar je versterker (zou probleem nog kunnen zijn, heb je het niet over gehad)
- De aansluitingen op je mediabox (zou probleem ook kunnen zijn)

Je geeft aan dat steeds het rechter kanaal wegvalt. Gebeurt dit ook als je de kabel omdraait? (Dwz: Rood en Wit omkeren aan beide kanten, zodat links rood wordt en rechts wit), verplaatst het probleem zich dan naar de linkerkant, dan heb je de bron te pakken: de kabel. Is het opgelost: Slecht contact ergens. Bestaat het probleem nog steeds aan de linkerkant, dan is je mediabox de oorzaak

Succes!
 
Terug
Bovenaan