• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nizilu

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Panasonic decoder TU-DC40RD en heb al sinds een tijdje last van dat het geluid weg valt met gelijktijdig storingen in het beeld, maar het vreemde is dat dit juist alleen gebeurd bij alle commerciële zenders en niet bij ned 1,2,3 en de regionale zenders.

Het geluid komt daarna wel weer terug van zacht naar normaal niveau, maar het uitvallen van het geluid gaat gepaard met een harde tik met geknetter.

Is dit probleem soms bekend,hebben er onlangs veranderingen plaatsgevonden?

Ik zou het graag vernemen.

MvG :wink:
 
deze decoder kan niet goed overweg met QAM256, druk maar eens 2x op de "i" knop op de afstandsbediening, de kanalen zonder problemen zul je zien dat de modulatie 64 QAM is en de storende kanalen 256 QAM.

enige oplossing is een nieuwe decoder kopen, op den duur zullen alle frequenties naar 256 QAM gaan.
 
Uit een aantal berichen van anoniem is op te maken dat Ziggo een tegemoetkoming in de aanschafkosten voor een nieuwe ontvanger geeft. Vergeet dus niet je probleem voor te leggen aan de KS.
 
Huh? Welke berichten? Had alleen begrepen dat die Pana toendertijd (spontaan :schater:) uit de lijst van gecertificeerde decoders is gevallen en niet dat hier ergens berichten staan dat ziggo hiervoor een of andere compensatie heeft bedacht.
 
Ach ja, natuurlijk, met de helpdesk. Ik heb hem nog steeds maar als ik moet gaan bellen met zo'n medewerker vergaat mij de lust wel. Ik gooi hem wel weg.
Herstel, ik stuur webcare wel een pm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker is dat als ziggo zijn frequenties gaat wijzigen zonder dit te melden.

En hoe vaak willen ze dat dan doen, want op zo een manier kan je wel steeds een andere decoder moeten aanschaffen.

En dat tegemoetkomen, nou ik geloof niet meer in sprookjes.

Overigens komt het ook op die zgn '' goede '' qam 64 frequenties voor, maar die qam 256 waar iemand het over had is helemaal niet om naar te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:


Oke, zo te zien aan je links zijn ze daar al een tijdje mee bezig, alleen bedoel ik eerder dat ze dit ook bekend hadden kunnen maken, het zei via een e-mail of per omgaande post, want wie volgt dit soort berichten nu.

En daar komt nog bij dat mijn decoder nu en straks helemaal niet meer te gebruiken is wat mij weer op de nodige onkosten komt te zitten.

Ja, als Ziggo het vreemd vind dat zij abonnees kwijtraken dan moeten ze maar lekker zo doorgaan, en zit ik er hard aan te denken om ook mijn abonnement op te zeggen.:x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan