• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geluid philips hdbox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter djmickey
  • Startdatum Startdatum
D

djmickey

Ik heb een Philips HDbox aangesloten op een Philips 32pf9966 dmv hdmi->dvi en geluid via tulpkabeltje.

Het geluid lijkt analoog veel beter dan via de HDbox. Ook gaat de HDbox bij de nederlandse HD kanalen automatisch naar 5.1 geluidsinstelling, hetgeen een lager volume geeft dan wanneer ik dit handmatig via de info knop terugzet naar "origineel".

Valt er iets in te stellen qua geluid op de box (anders dan de lip-sync en volume)? Ik kan nergens een voorkeursopgave vinden voor 5.1 of anders.
Zoveel kan er overigens toch niet misgaan met een tulpkabeltje?
 
Hi djmickey,

Hier de oplossing van jouw probleem door Gersil01:

(quote)
Ik heb dit probleem opgelost door bij de voorkeurinstellingen de taal van de soundtrack op origineel te zetten (i.p.v. nederlands).
Hierdoor krijg ik bij de HD kanalen standaard het stereo geluidsspoor en kan ik handmatig switchen naar het 5.1 geluidspoor.
(unquote)

Dit is te vinden in het topic "Het geluid staat altijd op 5.1" eveneens hier in de HDTV sectie van ditzelfde forum.

Mvg,

Rolin
 
Terug
Bovenaan