• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid niet synchroon.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter maikelvisser
  • Startdatum Startdatum
M

maikelvisser

Hallo,

Ik heb gisteren 2 personen van UPC op bezoek gehad om alles na te lopen, aangezien ik de box zelf al had aangesloten. Ik ben op zich tevreden op de bekende issues na natuurlijk. Vooral de traagheid en de zeer beknopte AB. Verder werkt alles na behoren, alleen nog even wachten op de twonky registratiecode.

Maargoed ik heb nog problemen met het geluid.
- Wanneer ik van de een naar de andere zender zap, heb ik geregeld een korte zoemstoring van een fractie van een seconde. Geen groot probleem, maar vooral irritant.
- Wat wel zeer storend is dat ik het geluid niet gelijk krijg met het beeld. We blijven avond naar avond aan het instellen. Hebben we vandaag het idee dat hij op +50ms moet staan, is het morgen bij een ander programma of zender weer 100ms. We krijgen het maar niet voor elkaar.

Heeft er iemand tips voor bovenstaand. De monteurs konden hier niks aan doen en zeiden dat ik even een update af moest wachten, maar ik zie op het forum verder geen klachten of bovenstaand, dus als niemand verder dit probleem heeft, zal dit voor mij vast niet verbeteren met een update.

Hebben meer mensen hier problemen mee en eigenlijk belangrijker heeft iemand een oplossing?

Hoor graag.
 
Wellicht zou je eens een andere HDMI kabel kunnen gebruiken. Niet alle HDMI kabels hebben dezelfde kwaliteit. Een van de meest voorkomende problemen met slechte/mindere HDMI kabels is dat het beeld en geluid niet meer synchroon loopt.
 
vanaf zaterdag de horizon box aangesloten geen problemen gehad nu merk ik dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld heeft dit iets met horizon te maken ik meen dat dit al eerder bij oude boxen is voorgekomen
 
Als je een receiver hebt of een surround setje met video/hdmi input, moet je wel zorgen dat:
1 het geluid van de TV uit staat
2 dat de video EN audio eerst via je receiver lopen en dan naar je TV
Dan heb je meestal geen last van vertraging.

Mocht je receiver geen video input hebben, dan kun je het beste de de audio output van je TV aansluiten op je receiver/surround en de decoder direct naar de TV.
Daarnaast zit er in de algemene voorkeurs settings van je horizon box ook nog een optie om de delay aan te passen. (sommige receivers en TVs kunnen dit overigens ook)
 
Terug
Bovenaan