• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid niet Synchroon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ivens
  • Startdatum Startdatum
I

Ivens

Ik heb de dvr audio uitgang via de digitale aansluiting naar mijn versterker lopen en de audio uitgang van de TV analoog met tulp stekkers naar de versterker. Welke ik ook kies mijn geluid loopt niet synchroon.

Zijn er mensen die dit euvel ook hebben of hebben opgelost? :-X
 
Is het geluid van de tv zelf (dus niet via de versterker) wel synchroon met het beeld?
 
Als bovenstaande het geval is dan kan het zijn dat je versterker een soort kleine buffer heeft. Dit is natuurlijk alleen het geval wanneer het beeld vóór loopt op het geluid. Mogelijk is hiervoor een instelling in je versterker, zo niet, dan ben ik bang dat je dit probleem niet kunt oplossen behalve door gebruik te maken van de tulp-stekkers (Line) ipv digitale aansluiting.
 
morgen zal ik kijken of het geluid van de tv zelf gelijk loopt.

Alvast bedankt voor de adviezen.
 
Ook ik heb dit probleem al eens voorgelegd op dit forum, wanneer ik de mediabox digitaal aansluit op mijn JBL cinema set loopt het geluid niet synchroon met het beeld, dit is een erg irritant verschijnsel. Het geluid van de TV is wel synchroon met het beeld, waarschijnlijk zal er geen eenvoudige oplossing voor zijn.
 
Ja helaas bij mij hetzelfde probleem denk ik.
Het geluid van de TV is wel synchroon met het beeld :'(

Iemand nog suggesties?
 
Probeer eens of je versterker een "Delay Time" functie heeft. Als de delay time te hoog is krijg je te veel vertraging van je geluid. De meeste digitale versterkers hebben de mogelijkheid om dit aan te passen. Waarschijnlijk is je probleem met die functie op te lossen.
 
Mijn Versterker een JVC RX7000 heeft zo'n functie niet. Ik heb hier geen last van als ik mijn Kiss Harddiskrecorder gebruik.
Deze geeft natuurlijk wel alleen het analoge signaal door.
 
Op deze site staat beschreven:

The RX-7000VBK's front panel is cleanly arranged and easy to navigate. We especially like the two jog-shuttle controls: one is for source selection while the other serves multiple duties like tweaking the levels and delay settings for each speaker, setting the crossover point between your subwoofer and main speakers, and customizing the DSP modes.
 
Hier staat inderdaad beschreven hoe je de delay van de speakers ten op zichte van elkaar (afstand) en waar je zelf zit kan instellen.

De complete audio uitgang is niet met Delay in te stellen.
 
Terug
Bovenaan