• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid niet synchroon met het beeld - DVR

Berichten
279
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo medeforummers,

Ik heb het forum doorzocht, maar enkel 'oude(re)' posts gezien aangaande mijn onderwerp. Daarom wil ik het eens proberen nieuwe leven in te blazen.

De laatste tijd ervaar ik het veelvuldig; het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld. Het is heel apart om een presentator sneller te zien praten dan dat het geluid mijn oren bereikt. En nee, mijn oren zijn niet het probleem.
Waar ik inmiddels achter ben (of lijk te zijn), is dat het euvel zich voordoet na het uit de wacht halen van een gepauzeerde uitzending en na het doorspoelen tijdens een reclameblok. Na dit doorspoelen, constateerbaar zodra de uitzending weer begint, loopt het geluid dikwijls niet meer synchroon. Wat dan helpt is het even snel van zender wisselen, eentje hoger en weer terug. Het euvel is dan verholpen.

Wie kan dit euvel beamen? En hoe wordt er mee omgegaan?
 
Devil-Strike.net zei:
Net nog 2 dingen gekeken van gister maar geen oos problemen kunnen zien/horen.

Het 'euvel' doet zich ook niet voor bij het terugkijken van een opname. Het doet zich voor bij het bekijken van een 'lopende' uitzending en dan sowieso bij een uitzending die weer is hervat nadat deze is gepauzeerd. Ik durf niet te zeggen of het zich voordoet bij uitzendingen die niet gepauzeerd zijn geweest.
 
voor de HDDVR bekend probleem, UPC is bezig met oplossing (software update), nog geen datum bekend.
 
Devil-Strike.net zei:
Dit gaat niet over de hddvr maar om de normale dvr zotezien aan zijn profiel.
Klopt, is in ieder geval bij de gewone hdd-recorder ook het geval, bij opnames die je doorspoelt
kan je soms het geluid weer synchroon krijgen door op stop te drukken en daarna weer op play
en vervolgen waar je gebleven was...

On demand getest, en daar valt het erg op dat alle afleveringen van "Wild Boys" niet synchroon
loopt, ik denk dat dat daar gewoon een error is van de upload naar de server, tenzij er hele
volksstammen dit zonder probs kunnen kijken...

Met pauzeren heb ik het overigens niet mee gemaakt, alleen bij opnames en on demand..
 
Ik heb hier af en toe ook last van, vooral nadat je een 'live' uitzending hebt gepauzeerd. Het enig wat helpt is even schakelen naar een ander kanaal en dan weer terug, dan loopt alles weer synchroon. Maar ja dat wil je niet als je niet 'live' aan het kijken bent.
 
Zoals het nu lijkt, schijnen meer Thomson DVR gebruikers dit euvel te herkennen.

Zoals het dus ook schijnt, is het 'probleem' bij de HDDVR door UPC erkend en wordt er gewerkt aan een oplossing i.c. software update.
Is dit euvel ook door UPC (h)erkend voor de Thomson DVR gebruikers?
 
Ik heb hier helaas ook last van. Ik heb regelmatig het idee dat ik naar een duitse (nagesynchroniseerde) uitzendig zit te kijken, of naar een Bruce Lee film :(

het komt bij mij voor bij zowel opnames, uitzending gemist, en na pauze (waar je dus niets meer kan bijstellen) en ook bij 'gewoon' kijken.

Wat daarnaast ook vervelend is dat de instelling van de synchronisatie niet wordt vastgehouden, en je dus elke keer weer naar menu/tv-instellingen/geluid moet. Dit zou (omdat het zo vaak voorkomt) handig zijn als het onder een directe knop zou zitten.

Ik heb hier overigens kontakt over gehad met de HD, die zeggen het probleem NIET te kennen, en wijten het euvel aan inderdaad: slechte bekabeling.....
 
RH2S zei:
Ik heb hier overigens kontakt over gehad met de HD, die zeggen het probleem NIET te kennen
Tja, dat zijn nou eenmaal niet de mensen die wat weten... moeten ze natuurlijk wel, maar ze kunnen/willen het gewoon niet! De TD (UPC, extern, ?) is er al maanden (al dan niet langer) van op de hoogte. Maar, dat is, wederom, een ander verhaal.

Ik heb er ook weleens last van. Niet altijd, niet vaak, maar inderdaad wanneer we gebruikmaken van timeshifting, ontstaat er soms wat oos. Heel irritant! Maar omdat ik het al een tijdje niet heb opgemerkt, ging ik er eigenlijk vanuit dat er iemand bij UPC wakker is geworden en het probleem aangepakt had.
 
Terug
Bovenaan