- Berichten
- 279
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Hallo medeforummers,
Ik heb het forum doorzocht, maar enkel 'oude(re)' posts gezien aangaande mijn onderwerp. Daarom wil ik het eens proberen nieuwe leven in te blazen.
De laatste tijd ervaar ik het veelvuldig; het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld. Het is heel apart om een presentator sneller te zien praten dan dat het geluid mijn oren bereikt. En nee, mijn oren zijn niet het probleem.
Waar ik inmiddels achter ben (of lijk te zijn), is dat het euvel zich voordoet na het uit de wacht halen van een gepauzeerde uitzending en na het doorspoelen tijdens een reclameblok. Na dit doorspoelen, constateerbaar zodra de uitzending weer begint, loopt het geluid dikwijls niet meer synchroon. Wat dan helpt is het even snel van zender wisselen, eentje hoger en weer terug. Het euvel is dan verholpen.
Wie kan dit euvel beamen? En hoe wordt er mee omgegaan?
Ik heb het forum doorzocht, maar enkel 'oude(re)' posts gezien aangaande mijn onderwerp. Daarom wil ik het eens proberen nieuwe leven in te blazen.
De laatste tijd ervaar ik het veelvuldig; het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld. Het is heel apart om een presentator sneller te zien praten dan dat het geluid mijn oren bereikt. En nee, mijn oren zijn niet het probleem.
Waar ik inmiddels achter ben (of lijk te zijn), is dat het euvel zich voordoet na het uit de wacht halen van een gepauzeerde uitzending en na het doorspoelen tijdens een reclameblok. Na dit doorspoelen, constateerbaar zodra de uitzending weer begint, loopt het geluid dikwijls niet meer synchroon. Wat dan helpt is het even snel van zender wisselen, eentje hoger en weer terug. Het euvel is dan verholpen.
Wie kan dit euvel beamen? En hoe wordt er mee omgegaan?
