• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geluid niet synchroon met beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RicoFrico
  • Startdatum Startdatum
R

RicoFrico

Begin een beetje moedeloos te worden van het geluid dat niet synchroon loopt met het beeld. Is er iets aan te doen?
Tevens blokt het beeld af en toe, is dit iets dat we er gratis bij krijgen. Helaas is het analoge signaal niet meer wat het zou moeten zijn, dus terug gaat niet meer (ook een smerig trukje van UPC).
Wie weet raad, technisch gezien dan??
 
RicoFrico zei:
Begin een beetje moedeloos te worden van het geluid dat niet synchroon loopt met het beeld. Is er iets aan te doen?
Tevens blokt het beeld af en toe, is dit iets dat we er gratis bij krijgen. Helaas is het analoge signaal niet meer wat het zou moeten zijn, dus terug gaat niet meer (ook een smerig trukje van UPC).
Wie weet raad, technisch gezien dan??

1) Het is onzin dat upc de analoge singaal slechter zou maken.
2) kijk eerst eens goed naar je eigen binne installatie, zoals splitters (goedkope gamma kabel;s dus niet gebruiken).
 
Alles van Hirschmann :) , 1,5 meter van AOP naar de WCD en dan nog eens 0,5 meter naar de Thompson, dus..... splitter is van UPC zelf en door hen geinstaleerd, zou het daar dan aan liggen ?????
 
Dit alles is in januari geinstalleerd. Volgens de monteur viel het wel mee met het beeld. Ook vanuit de AOP rechtstreeks aangesloten zonder WCD, maar nog steeds niet het gewenste resultaat (moet zeggen dat met de oude bekabeling, wellicht van de Gamma, het beeld even goed/slecht was, hoop geld voor nix, maar om uit te sluiten de moeite waard ;))

Kunnen ze het signaal aanpassen van buiten de wooning??

Lees trouwens dat door de KPN Digitenne het minder is geworden met het analoge beeld en UPC "kan"er niets aan doen. Dan zorgen ze maar dat het "digitale" 110% wordt. Vindt het niet erg om te betalen voor kwaliteit, maar dit blijft maar voort gaan zonder dat er oplossingen komen vanuit UPC. Klanten worden verzocht top of the bill bekabeling ed aan te schaffen om hun probleem te verdoezelen...... >:(
 
RicoFrico zei:
Lees trouwens dat door de KPN Digitenne het minder is geworden met het analoge beeld en UPC "kan"er niets aan doen. Dan zorgen ze maar dat het "digitale" 110% wordt. Vindt het niet erg om te betalen voor kwaliteit, maar dit blijft maar voort gaan zonder dat er oplossingen komen vanuit UPC. Klanten worden verzocht top of the bill bekabeling ed aan te schaffen om hun probleem te verdoezelen...... >:(
Duidelijk een klok-klepel verhaal...

Door instraling van deze zogenaamde DVB-T en T-DAB zendmasten kan het signaal bij jou thuis op bepaalde frequenties (waarop de zendmasten uitzenden) een storing veroorzaken. Met de nadruk op kan, want bij een goede binnenhuisinstallatie is instraling niet mogelijk...
 
sylvester(rr) zei:
Duidelijk een klok-klepel verhaal...

Door instraling van deze zogenaamde DVB-T en T-DAB zendmasten kan het signaal bij jou thuis op bepaalde frequenties (waarop de zendmasten uitzenden) een storing veroorzaken. Met de nadruk op kan, want bij een goede binnenhuisinstallatie is instraling niet mogelijk...

en een goede binnenhuisinstallatie is?
 
Goed afgeschermde kabels kunnen veel leed voorkomen.

Maar ik begrijp het niet synchroon lopen niet zo goed.
Komt dit voor als je bijvoorbeeld naar Het Journaal kijkt??? :o

Ik weet wel dat sommige dvd-spelers last van dit fenomeen hebben maar een TV-zender is nieuw voor me.

Goede kabels gebruiken is een veel gehoorde kreet hier op het forum.
Zelf roep ik het ook vaak..... 8)
Maar ik heb dan ondervonden dat het echt waar is.
 
Ik heb dit verschijnsel begin vorig jaar ook al geconstateerd bij sommige zenders. Hierover contact opgenomen met UPC, en daar kreeg ik ook dat verhaal van goede kabels te horen. Het aandachtspunt was natuurlijk een goede afscherming, in combinatie met een zo gering mogelijke demping, en daar zou de wat dikkere kabel type C12 aan voldoen. Oorzaak van het verschijnsel zou volgens UPC storingssignalen zijn, die een kabel met minder goede afscherming als antennedraad opvangt en de foutcorrectie die dat storingssignaal weg moet filteren. Deze foutcorrectietijd zou dan voor geluid en beeld bij een minder goede kabel verschillend kunnen zijn, en daardoor een geringe verschuiving tussen die twee veroorzaken. Aldus die helpdeskman.
 
J. de Boer zei:
........ Oorzaak van het verschijnsel zou volgens UPC storingssignalen zijn, die een kabel met minder goede afscherming als antennedraad opvangt en de foutcorrectie die dat storingssignaal weg moet filteren. Deze foutcorrectietijd zou dan voor geluid en beeld bij een minder goede kabel verschillend kunnen zijn, en daardoor een geringe verschuiving tussen die twee veroorzaken. Aldus die helpdeskman.
Vreemd verhaal. :-\
 
Terug
Bovenaan