• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid National Geographic Channel

Berichten
667
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Het afgelopen weekend heb ik een paar keer gemerkt dat er verschil is tussen het analoge en digitale signaal van Nat. Geo. Channel.
Als er digitaal een engelse commentator te horen was, was er tegelijkertijd op het analoge signaal nederlands commentaar te horen.

Een paar dagen terug merkte ik dit bij een documentaire over de bijlmerramp. Nu hoor ik dit weer bij een documentaire over tornado's. Digitaal is er een engelse stem terwijl als ik het analoge signaal kies ik de stem van Reinier van de Berg hoor. Er is geen keuzemogelijkheid.

Er wordt dus digitaal een verkeerd geluidskanaal doorgegeven.

Zou één van de meelezende UPC medewerkers dit a.u.b. op willen pakken en deze storing verhelpen?
 
yup NGC geluid klopt van geen kant.
Op digitaal loopt het zelfs niet eens synchroon en op analoog is het veel en veel te scherp. Het is zelfs overstuurd.

geen idee waar het aan ligt, maar irritant is het wel
 
Bij die ene documentare over tornado's hoorde ik digitaal wel eens het Nederlandse commentaar van Reinier van de Berg... NGC is helemaal verziekt de laatste tijd. Kan iemand met een schotel kijken of het bij hun ook zo raar is?

- Slechte beeldkwaliteit (veel compressieblokjes).
- Kleine lettergrootte ondertiteling (was heel anders).
- Dit met het geluid dus.
 
Denizz zei:
Bij die ene documentare over tornado's hoorde ik digitaal wel eens het Nederlandse commentaar van Reinier van de Berg... NGC is helemaal verziekt de laatste tijd. Kan iemand met een schotel kijken of het bij hun ook zo raar is?

- Slechte beeldkwaliteit (veel compressieblokjes).
- Kleine lettergrootte ondertiteling (was heel anders).
- Dit met het geluid dus.

Bij CDS op satelliet geen probleem....de beeldresolutie is juist onlangs verhoogd in de originele aanvoer via Sirius satelliet. Ook analoog op UPC ziet het er allemaal ok. uit.
 
Hier ook via de schotel, perfecte ontvangst beeld en geluid NGC.

Groetz,
Rob
 
Bij mij is het geluid op zich ook goed. Het gaat mij er alleen om dat ik digitaal bij sommige programma's engels commentaar hoor en analoog nederlands.

Als er nederlands commentaar is hoor dat digitaal ook doorgegeven te worden. Het zal wel weer een hels en langdurig karwei worden UPC hiervan te overtuigen.

Ik kan me herinneren dat NGC digitaal lange tijd geen ondertitels had terwijl deze analoog wel te zien waren. Maanden heeft dat geduurd!!!
 
Ik heb vandaag een reactie van UPC ontvangen op dit probleem. Alleen ik begrijp het antwoord niet:

"Wij kunnen u naar aanleiding van uw bericht als volgt berichten. In Nederland wordt nog geen digitaal televisie signaal aangeboden. UPC en de overige kabelaanbieders in Nederland ontvangen van bijvoorbeeld National Geographic een digitaal signaal. Dit signaal wordt aangeboden in de standaard taal waarin de film/documentaire wordt gemaakt. Ondertiteling kan los worden toegevoegd aan het signaal. Het geluidsspoor aanpassen is technisch gezien nog niet mogelijk en zeker niet wenselijk. U zult dan namelijk een digitaal beeld krijgen met het analoge geluidsspoor. Op het moment dat bijvoorbeeld National Geographic het geluidsspoor ook digitaal in het Nederlands aanbiedt, zullen UPC en de overige kabelaanbieders uiteraard dit signaal gaan doorgeven aan de klant."

UPC haalt NGC toch van de satelliet? Dan is het toch altijd digitaal? Hoe kan er verschil zitten tussen het digitale en analoge geluid?
 
Triple_NL zei:
yup NGC geluid klopt van geen kant.
Op digitaal loopt het zelfs niet eens synchroon en op analoog is het veel en veel te scherp. Het is zelfs overstuurd.

geen idee waar het aan ligt, maar irritant is het wel

Hoi,

Je hebt gelijk! Op Analoog is iets mis (al een tiijdje!) en BBC2 heeft ook dat probleem! Althans in Rotterdam eo.

Het geluid is heel scherp en bij hoge tonen gaat het enorm kraken...sowieso zitten er bij NGC en BBC2 een soort tikken in het geluid.

Ik zal het probleem aankaarten bij UPC in Amsterdam (direct bij de verantwoordelijke(n); niet via zo'n stom invulforumulier.....
 
Terug
Bovenaan