• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geluid mediabox zacht/hard wordt er gek van :-\

  • Onderwerp starter Onderwerp starter smoking
  • Startdatum Startdatum
S

smoking

beste mensen. ik heb de laatse tijd iets heel raars. als ik tv kijk dan gaat me geluid van zacht naar hard en dan weer zacht. iederekeer weer upc gebeld reset alles scartkabel vernieuwd help niet hebben meer mensen er last van? ik heb thomson versie 2 zwart met dvr ik hoop als iemand een oplossing weet hier voor ? :-\
 
Heb het zelfde probleem, heb de PACE HD, zonder dvr als tweede box in mijn slaapkamer.
Dus voor mij ook graag de oplossing.
 
Hallo, hebben jullie de box al op een andere tv geprobeerd?
 
Wanneer gebeurt het dan?

- Tijdens een programma/uitzending
- Bij zapped (volume verschil tussen stereo en dolbydigital kanalen)
- Als reklames beginnen (welbekend en super irritante volume boost)

Dat eerste heb ik b.v. als ik mijn afstandsbediening van mijn AppleTV gebruik, mijn surround set reageert daar helaas ook op dus het komt wel eens voor dat bij scrollen op ATV ineens het geluid ook veel harder wordt. Mischien dat bij jou ook een andere AB onbedoeld je box aanstuurd. Je overburen? :D

Voor het tweede zou je eens in de setup van je TV kunnen kijken hoe de audio settings zijn. Mischien is daar de mogelijkheid om geluid altijd stereo uit te sturen en geen DolbySuround o.i.d. aanzetten want dan kan bij zappen het ene kanaal harder klinken dan het andere kanaal omdat er een Dolby5.1 signaal binnenkomt dat door de TV gedownscaled wordt naar b.v. DolbySurround2.0. Dat klinkt nu eenmaal harder dan gewoon stereo.

Voor het laatste moet je maar klagen bij de omroepen. Die bakken dit soort foefjes in om een reklame meer impakt te geven. Sommige TV's hebben een instelling om dit soort drastische volume verschillen een beetje uit te levelen, de werking daarvan is niet altijd even best en kan ook ten koste gaan van je luister ervaring bij b.v. heftige aktie films.
 
menu --> instellingen --> voorkeurinstellingen --> audio op orgineel zou het probleem moeten verbeteren, deze wordt met een fabrieksreset verkeerd gezet, waardoor er inderdaad verschil in geluid bij zenders optreed die in dolby uitzenden en andere die normaal pcm-audio hebben.
 
ik heb alles nagelopen andere tv heb ik niet. sluit ik wat anders aan me tv niks aan de hand. ik weet zeker dat het aan me box ligt. instellingen heb ik al nagelopen ik heb geen blokken in beeld niks audio gaat spontaan harder en dan weer zachter. :-\
 
Al wat anders aangesloten op de scartkabel van de mediabox en/of andere scartkabel en/of andere scartaansluiting op televisie geprobeerd? Dan kan men met zekerheid zeggen dat de mediabox inderdaad een probleem heeft met het geluid, zeker als het spontaan gebeurd zonder zappen.
 
ik heb een nieuwe box aangevraagt. met hd zonder royaal nu maar hopelijk is dat een goede box. merk weet ik niet omdat met royaal een cisco of philips maar ze zijden dat het wel door philips gemaakt is. maar dat staat er niet op. ::)
digitale-tv.jpg
die thomson boxen zijn echt slecht. al 8 boxen vervangen en alles kapot snap er zelf niks meer van hopelijk is deze goed.

zie screen dat is die box die ik krijg.
 
De kans op de box waar je op hoopt is heel erg groot.
Dit is de box die door upc uitgeleverd wordt voor digitale tv zonder recorder-functionaliteit. Zeker nu er ook HD bij zit.
Het is alleen te hopen dat het je probleem ook oplost. Laat het maar horen.
 
Terug
Bovenaan