• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid kraakt na opnemen digitale zenders via PC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gandalf
  • Startdatum Startdatum
G

Gandalf

Ik heb de mediabox gekoppeld aan de TV-kaart in mijn PC. Ik kan nu digitale zenders opnemen op de PC. Echter sinds kort is het geluid na opnemen slecht. Voorheen gaf dit geen problemen. Als ik via de TV-kaart direct TV kijk dan is het geluid prima. Neem ik een programma op in de vorm van bijvoorbeeld een AVI-file dan is het geluid in de AVI-file slecht.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten wat hier aan de hand kan zijn?

Ik krijg het idee dat UPC sinds kort een stoorsignaal meestuurt met de digitale zenders.

Ik heb verschillende zenders en verschillende opneem-programma's uitgeprobeerd.

Let wel : ik heb het over de digitale zender die onder de UPC-knop zitten, deze komen op mijn PC binnen via een composiet signaal en een apart geluidssignaal. De analoge zenders komen binnen via de coax-kabel.
 
Gandalf zei:
Ik heb de mediabox gekoppeld aan de TV-kaart in mijn PC. Ik kan nu digitale zenders opnemen op de PC. Echter sinds kort is het geluid na opnemen slecht. Voorheen gaf dit geen problemen. Als ik via de TV-kaart direct TV kijk dan is het geluid prima. Neem ik een programma op in de vorm van bijvoorbeeld een AVI-file dan is het geluid in de AVI-file slecht.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten wat hier aan de hand kan zijn?

Ik krijg het idee dat UPC sinds kort een stoorsignaal meestuurt met de digitale zenders.

Ik heb verschillende zenders en verschillende opneem-programma's uitgeprobeerd.

Let wel : ik heb het over de digitale zender die onder de UPC-knop zitten, deze komen op mijn PC binnen via een composiet signaal en een apart geluidssignaal. De analoge zenders komen binnen via de coax-kabel.
staat de opname geluid te hard dat is dat kraken.
 
Het volume van de lijningang in het venster 'Opnameregeling' staat tussen het 1e en 2e streepje van onderen, zeer laag dus.

Misschien staat ie wel te laag.
 
Gandalf zei:
Het volume van de lijningang in het venster 'Opnameregeling' staat tussen het 1e en 2e streepje van onderen, zeer laag dus.

Misschien staat ie wel te laag.
kraken is echt van overstuur geluid , probeer eens op te nemen en dan afspelen is het zelfde geluid dan is het de input die te hard staat
 
Het is nu weer in orde. Ik weet echter niet waardoor het nu weer goed gaat. Ik vermoed dat het inderdaad gaat om een 'oversturing' van het geluid dat binnen komt via de TV-kaart naar de line-in.

Ik heb eerst de schuif bij de opnameregeling voor de 'line in' op nul gezet. Opname leidde hierna inderdaad tot beeld zonder geluid. Daarna de schuif iets omhoog gezet en nu is het gekraak weg.

Ik heb ook af en toe last van 'kraak-artefacten' die ik dan oplos door het externe geluidskabeltje tussen de TV-kaart en de line-in aansluiting los te maken. Misschien dat hier ook een probleem zit.
 
misschien niet, ik heb nu twee keer een krakende opname gekregen op mijn hdd recorder. de tweede keer keek ik toevallig ook; bleek dat het geluid van de mediabox op een zender erg kraakte. herstart was in dit geval de oplossing. Betrof in beide gevallen belg2
 
Terug
Bovenaan