• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid en beeld vallen steeds weg bij Humax decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gooly

Sinds bijna een half jaar maken we gebruik van de HD functionaliteit van Ziggo. Daarvoor hebben we een (externe) Humax Decoder (geen HD recorder)
Wat we vanaf het begin hebben, en wat steeds erger lijkt te worden, is het regelmatig wegvallen van beeld en geluid.

Eerst gebeurde het drie, vier keer op een avond, en viel het geluid voor vijf tot tien seconden weg. De laatste tijd gebeurt het vijf tot tien keer per avond en vaak valt dan ook het beeld weg (grijze sneeuw). Soms gebeurt het wel drie keer in vijf minuten.
Steeds vaker zetten we de decoder dan maar uit en gaan analoog verder kijken, waar het probleem zich nooit voor doet. Maar daarvoor hebben we natuurlijk geen HD TV aangeschaft :)

Is dit een bekend probleem? En wat valt er tegen te doen?
 
Sinds bijna een half jaar maken we gebruik van de HD functionaliteit van Ziggo. Daarvoor hebben we een (externe) Humax Decoder (geen HD recorder)
Wat we vanaf het begin hebben, en wat steeds erger lijkt te worden, is het regelmatig wegvallen van beeld en geluid.

Eerst gebeurde het drie, vier keer op een avond, en viel het geluid voor vijf tot tien seconden weg. De laatste tijd gebeurt het vijf tot tien keer per avond en vaak valt dan ook het beeld weg (grijze sneeuw). Soms gebeurt het wel drie keer in vijf minuten.
Steeds vaker zetten we de decoder dan maar uit en gaan analoog verder kijken, waar het probleem zich nooit voor doet. Maar daarvoor hebben we natuurlijk geen HD TV aangeschaft :)

Is dit een bekend probleem? En wat valt er tegen te doen?

Om je op weg te helpen ik zeg niet dat dit werkt maar probeer eens het volgende:

Haal al je aansluitingen eens uit de Humax en uit de TV stop deze er weer goed in. ( kijk of connectors nog goed vast zitten )

Haal je smartcard eens uit de Humax en stop hem er weer in herhaal dit (vervuilde contact )

Laat de Humax de zenders opnieuw zoeken.

Zet NED1 op kijk of je daar wel goed beeld hebt Ned1 heeft geen smartcard nodig is altijd ongecodeerd ( dus zonder de Humax ) antene rechtstreeks in TV !

Heb je hier wel goed beeld weet je dat Humax defect is.

En zo zijn er nog meer dingen probeer eerst dit maar eens.

Gr.Arno
 
Bedankt! Vanavond (of morgen) wat te doen:) Ik post de voortgang hier, zodat anderen er eventueel ook wat aan hebben.
 
Bedankt! Vanavond (of morgen) wat te doen:) Ik post de voortgang hier, zodat anderen er eventueel ook wat aan hebben.

Vermeld ook even welke Humax je hebt b.v. 5050 ?
Kijk ook eens op het betreffende Humax forum!

En vermeld ook of je in je tv een Cam kan doen CI+ ?

Gr.Arno
 
Ik vraag me voorzichtig af of je digitale TV en HD TV niet door elkaar haalt. Welk type decoder heb je? Een Humax IR-FOX of inderdaad één uit de 5000 serie?
Als je nog een IR-FOX hebt dan kijk je namelijk wel digitaal maar niet HD. En die IR-FOX dingen vind ik rotkrengen. Ze worden pisheet en gebruiken in standby nog meer energie dan een wasdroger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan