• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid bij HD opnames nog steeds async

Berichten
96
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb sinds januari een HD dvr met Film1,
maar de opnames die ik in HD maak, zijn allemaal async.
Het beeld loopt meerdere frames achter.
Geen probleem als ik hetzelfde rechtstreeks bekijk: dan gewoon sync.
De hdmi audio synchronisatie is dus geen oplossing, want dan wordt de rest juist async.

Heb hier al wat oudere topics over gezien, maar er leek toen geen oplossing te zijn.
Lees er nu niets meer over, dus vroeg me af of dit euvel al verholpen is.
Heb overigens UPC al een reset / format van de harddisk laten doen toen ik de box net had,
maar dat hielp niet.
Hoopte eigenlijk op een firmware update die het zou verhelpen,
maar het lijkt erop dat dat niet is gelukt: probleem bestaat nog steeds.
 
De laatste softwareupdate voor de HD DVR box is al van langere tijd geleden en dit probleem zit er dus ook al lang(ere) tijd in.

Ik ervaar dit ook als heel ergelijk en hoop dat het niet lang duurt voor dit via een update wordt opgelost.
 
Ah! Dan klopt het dus dat er niets veranderd is :'(
Heb ook niet echt het idee dat het voor UPC een belangrijk probleem is.
Maar we blijven hopen!
 
Ja echt heel irritant is het. Ik hoop echt dat het snel opgelost wordt, want dat is echt 1 vd weinige nadelen van de box. Ik merkt het het sterkst toch wel bij film1 hd. Bij de andere hd zenders heb ik het minder erg gemerkt, maar dit kan ook misschien ook zijn omdat ik meer van film1 hd opneem dan van de andere hd-zenders.
 
het blijft een vreemd probleem.
via digitale tulp waren praktisch alle opnames asynch
nu via hdmi zijn opnames wel synchroon, behalve het film1hd dolby digital signaal!
 
Ooh! Wist niet dat je bij HD opnames kon kiezen voor 5.1 surround.
Had even hoop dat als ik em op 5.1 zou zetten het misschien wel sync zou zijn,
maar dat was niet het geval. Jammer!

Kun je met een surround system het geluid zelf sync leggen?
Soort optie waarmee je het geluid naar voren of naar achteren kan "schuiven"?
Dat zou een goede reden zijn om een setje aan te schaffen.
Weet iemand of dat mogelijk is?
 
Ze zijn mij om die reden al kwijt als abbo. Laat ze het eerst maar eens oplossen.
 
shadowfighter zei:
volgens mij wordt dit opgelost in de nieuwe sw update... dus even geduld..
Dat is wel wat misplaatst hoor, dat 'even'...

Ik wil ook graag over naar HD, maar wat ik er van gezien, gehoord en gelezen heb, is het mij nog te ondergeschikt om geld aan uit te geven. Daarnaast is het aanbod in HD-zenders nog véél te karig, maar dat is persoonlijk... (en kip/ei)

Maar dan €108,- bovenop de (ca.) €1.776,- per jaar aan UPC doneren, om dan die ongein (zonnebrillen, vertragingen, etc) te moeten negeren en keer-op-keer te moeten wachten op een nieuwe fw/sw waaruit alleen maar wéér zal blijken dat de onkunde van zij die eraan werken, nog de maximale kwaliteitsnorm binnen UPC is... en zo kom je wederom uit op de gierigheid van UPC: centjes vangen, maar kwaliteit leveren... no way!
 
Terug
Bovenaan