• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gek van advertenties en popups ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Havik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Havik

Heb pas geleden een (voor mij nieuw) webfilter programma ondekt.
ik mag graag onngewenste reklames/popups/referees/cookies blocken, maar in een firewall filter dien je iedere website apart te "behandelen" met als resultaat dat het surfen steeds langzamer gaat..
Met dit programma is het helemaal niet meer nodig
https://www.proxomitron.info/files/index.html (de ProxN45j.exe is met installer)
meer info
https://www.proxomitron.info/resources/index.html
en kant en klare Config files
https://www.jd5000.net/index.php

programma is alleen in het engels maar zit na installatie uitgebeide help file bij die je door de instellingen helpt
heb zelf de advanced config van JD5000 genomen en het werkt perfect.

Als iemand dit reeds gebruikt wat zijn je ervaringen ermee?


Mooist van alles: het is Gratis :)
 
Havik zei:
Als iemand dit reeds gebruikt wat zijn je ervaringen ermee?


Mooist van alles: het is Gratis :)
Ik heb proxomitron een paar jaar tot volle tevredenheid gebruikt. Werkt goed. De laatste maanden heb ik de google-toolbar maar eens getest,die werkt ook goed en heeft weer wat extra handigheidjes. Prox staat bij mij nu al weer een paar maanden uit dus. In SP2 voor windowsXP zou al een popup stopper zitten ingebouwd.
 
Mee eens, popup blocker werkt goed in SP2, maar het houd geen ongewenste referees/redirects, en advertenties tegen, nu heb ik tegen normale advertenties geen bezwaar, maar ik vind niets zo irritant als een flashing of knipperende ad in mijn rechter of linker ooghoek, terwijl ik iets zit te lezen :x dus vind ik dat dat Ad's geblokt mag/moet worden volgens een oud democratisch principe: de goede moeten lijden onder de kwade :)
 
Havik zei:
Mee eens, popup blocker werkt goed in SP2, maar het houd geen ongewenste referees/redirects, en advertenties tegen, nu heb ik tegen normale advertenties geen bezwaar, maar ik vind niets zo irritant als een flashing of knipperende ad in mijn rechter of linker ooghoek, terwijl ik iets zit te lezen :x dus vind ik dat dat Ad's geblokt mag/moet worden volgens een oud democratisch principe: de goede moeten lijden onder de kwade :)
Ja daarin is proxomitron een geweldig programma, je kunt het zo instellen als je wilt, ook bijvoorbeeld bewegende gif-plaatjes laten stilstaan e.d. Ik denk alleen voor de beginnende computeraar wat moeilijk te configureren, maar daarvoor zijn dus allemaal standaard configuratie files beschikbaar met vele voorbeelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan