• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gek gek gek !! Word ik van mijn router met chello grrrrr

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SphinxRa28
  • Startdatum Startdatum
S

SphinxRa28

Nou...het zegt het al...

Heb al tig forums gelezen en chello/upc helpdesk gebeld en geschreven..gek word ik...
Probleem...

Heb nu al een paar weken geen router erop (WRT45G) de zogenaamde router die ze
vermelde als geschikt voor Extreme 20Mbit....
Gaat geweldig zonder ....heb net weer de router aangesloten en tot mijn verbazing hoef
ik niet de .... sw van de cd-rom installeren en heb nu gewoon i-net...
Maar ik weet dat over 3 of 4 dagen begin winblows weer te zeiken dat er geen i-net
verbinding heb, heb dat maanden lang gehad voordat ik de router er afgegooid omdat
ik er echt para van werd....
heb uitgelegd aan chello en die komt met gedoe en gezeik van met de renew van DHCP en IP
en weet ik het allemaal, leuk allemaal maar ik als consument snap er geen ruk van die taal,
leuke uitleg van ze dat zeker maar geen oplossing... heb hier voor een Linux comp gehad met router
en nooit problemen gehad en nu winblows en de zogenaamde geweldige router die
er om de 3 of 4 dagen uitligt...winblows of router ?!

Hopelijk hier op deze site iemand ervaring ermee of met hetzelfde probleem...

Er hebben op andere site ook mensen gezegd dat ik me windows ip/dns blabla moet
invullen..heb dat toen gedaan en ging ook 3 dagen goed.....grrr
Sorry voor de uitspattingen maar dat komt omdat ik die router net weer heb aangesloten
(voornamelijk voor me vriendin die dat nodig heb voor haar opleiding)
en gewoon weet dat ik waarschijnelijk zaterdag alweer gezeik krijg...

Thx
 
probeer lan dhcp uittezetten en elke pc en vaste ip tegeven.

dit kan het probleem verhelpen, Anders raad ik je tog aan om voor een 3th party firmware tegaan.
die zijn meestal stukken beter dan de orignele linksys WRT54G firmwares
 
De topic starter geeft aan niet al teveel verstand ervan te hebben, dus even dhcp uitzetten of firmware flashen zal weinig effect hebben :)
Waar ik altijd mee begin is : heb je netjes het mac adres van je originele chello netwerkkaart in de router gezet?
Als dit je niks zegt dan is er een oplossing
 
René [Mr. Jinx] zei:
De topic starter geeft aan niet al teveel verstand ervan te hebben, dus even dhcp uitzetten of firmware flashen zal weinig effect hebben :)
Waar ik altijd mee begin is : heb je netjes het mac adres van je originele chello netwerkkaart in de router gezet?
Als dit je niks zegt dan is er een oplossing

Als dit je niks zegt dan is er (G?)een oplossing

anders welke heb je dan in petto?
 
Ik bedoel, als ie niet weet wat een mac adres is dan heeft ie het ook nog nooit gecloned en is er dus een oplossing!
 
Lees je boekje is door, en reset je router met het kleine knopje aan de achterkant naar defaults, fabrieks instell. +- 6 sec ingedrukt houden.

Nee het ligt niet aan de router die is opzich best goed

Maar waarom draadloos? heb je veel WIFI apparaten ? een bekabelde router is over het algemeen ietsies eenvoudiger te installeren.

zet je postcode erbij, misschien woont er iemand bij je in de buurt die dan via PM contact met je kan opnemen en je aan huis komt helpen
 
@ All

Thx voor de reacties maar zo erg is het ook weer niet :P
Uiteraard heb ik me MAC adress van me Ether card in me router zitten
anders komt me modem er niet door heen...
En ja... dat gedoe met dhcp uitzetten en eigen ip's invoeren
had ik toen ook al geprobeerd zoals ik al zei maar dan in een andere zin, niet echt duidelijk, sorry ;)
Net 10 min geleden weer iets vaag...i-net lag er ff uit..
Instellingen van netwerkconf uitgezet en weer aan en gelijk weer i-net grrrr
Moet de router zijn heb echt al maanden ZONDER router altijd verbinding met
Chello (raar maar waar :P) en nu ineens weer dit...kan geen toeval zijn...
En ook ja... de firmware heb ik vanmiddag geupgraded en geflashed (4.20.7)...
Over die 3third party had ik hier op de site ook wat van gezien ja... maar
welke zou dan het beste moeten zijn in mijn sitiatie ???
Zomar ff je zooi upgrade kan net zo link zijn met klooie met je udaten van je bios :P

Thx
 
oh ja...

Zit NIET draadloos en dat resette bedankt voor tip maar dat ken
ik maar al te goed die maanden met dat gezeik heb nix anders gedaan
om de 3 a 4 dagen :P
 
Ik heb zelf dit modem niet en weet dus niet of het volgende kan.
In een aantal modems is het mogelijk om de "leasetime" op "forerever" te zetten. Soms is er ook nog een mogelijklheid om "keep connection alive" aan te vinken.
Zoiets zou bij jou een oplossing kunnen zijn.
 
@ShortCircuit

Ik begrijp wat je bedoel, maar die optie zit er helaas niet in de router,
krijg ook steeds geen i-net op met browsen, valt ieder keer weg na
3 pagina's ofzo grrr, dus mot om de minuut ofzo netwerkverbinding aan
en uit zetten om te kunen surfen/browsen... terwijl ik gewoon me mail ken ontvangen en
Azureus aan het uppen en downen is, echt raar, en wat ook niet
klopt is dat je of je nou i-net heb of niet met je browser dat ten
alle tijden in je router hoort te komen, maar dat dus ook niet en
moch ik in me router komen dan duurt elke pagina een eeuwig heid terwijl het
mijn eigen netwerk is dat klopt ook niet...

Thx
 
Terug
Bovenaan