costello
Forum Gebruiker
- Berichten
- 151
Ik heb een abonnement met datalimiet bij chello. Nu telt de teller bij chello af en toe hele hoge bedragen aan Mb's die niet kloppen met mijn internetgebruik. Inmiddels heb ik een eigen teller op mijn pc geïnstalleerd en het blijkt dat het verschil tussen beide tellers abnormaal groot kan zijn (in de orde van 60-80 Mb verschil aan dagverbruik). Aanvankelijk gebeurde dit na een modem- en routerreset, maar het komt ook een enkele keer zo maar voor. Chello beweert dat het aan mijn router ligt. Ik wil dit wel uittesten (door de router er tussen uit te halen), maar de teller van chello is al dagen niet opvraagbaar en dan heeft het geen zin.
Mijn ervaring met chello is dat ze problemen altijd naar de klant terugspelen totdat je onweerlegbaar aantoont dat het bij chello ligt. Dus vertrouw ik ook hun bewering dat het aan mijn router ligt niet zo maar.
Kan de router grote hoeveelheden Mb's verslinden of lekken (of hoe je dat noemt)? Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee?
Ik heb een router van Sweex: LB000021, ge-update met firmware (van mrt 2004) en een modem van chello (Thomson TCM390). Op pc1 is Windows 98 SE en op pc2 is Windows XP (sinds november). Beide pc's zijn vrij van virus en spyware.
Mijn ervaring met chello is dat ze problemen altijd naar de klant terugspelen totdat je onweerlegbaar aantoont dat het bij chello ligt. Dus vertrouw ik ook hun bewering dat het aan mijn router ligt niet zo maar.
Kan de router grote hoeveelheden Mb's verslinden of lekken (of hoe je dat noemt)? Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee?
Ik heb een router van Sweex: LB000021, ge-update met firmware (van mrt 2004) en een modem van chello (Thomson TCM390). Op pc1 is Windows 98 SE en op pc2 is Windows XP (sinds november). Beide pc's zijn vrij van virus en spyware.