• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen Ziggo mail mogelijk in Windows-10/

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjutr

Forum Gebruiker
Berichten
846
Geen Ziggo mail mogelijk in Windows-10?

Ik heb mijn computer door omstandigheden opnieuw moeten installeren. Daarvoor werkte ik met de Windows-10 Preview upgrade. Daarbij waren alle bestaande instellingen in Windows 8 -ook van de mail- probleemloos overgenomen.

De 'schone' installatie van W10 heeft tot gevolg dat ik geen Ziggomail meer kan binnenhalen. In geen enkel mailprogramma of mail gerelateerd programma. Ik heb van alles geprobeerd: de oude pop3-instellingen, de door Ziggo aanbevolen IMAP-instellingen, niets werkt, noch in Outlook 2013, noch in Mail van Windows, noch in Mailwasher Pro. Aanmelden op de server geeft steeds time-out.

Zigoo helpdesk heeft -heb ik de indruk- alles uit de kast gehaald maar komt er ook niet uit. Er waren wel meer problemen met Ziggo mail in Windows-10 is mij verteld. Wie heeft er een oplossing. (Het gaat om 3 adressen; Ziggo webmail werkt gelukkig wel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer Mozilla Thunderbird eens.....is ook een redelijk goed email programma
 
Na de migratie van Windows 8.1 naar Windows 10, is mijn e-mail account van Ziggo mee gemigreerd naar de mail App van Windows 10. Bij mij is alles blijven werken.
Ik zie dat er in Windows 10 bij de instellingen van de server voor inkomende mail en uitgaande mail een paar kleine verschillen zijn:
Je moet het volgende invullen:
- bij server voor binnenkomende e-mail: imap.ziggo.nl:993:1
- bij server voor uitgaande e-mail (smtp): smtp.ziggo.nl:587:1
De andere instellingen zijn ongewijzigd t.o.v. de Ziggo handleiding van Windows 8.1

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan