• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen Wifi-modem?

  • Onderwerp starter FransHal
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FransHal

Ik heb mijn alles-in-1-plus abo verhoogd naar alles-in-1-extra, kan ik eindelijk gebruik maken van de leen Wifi-modem.
Mooi niet dus, wordt met geen woord over gerept.
Heeft iemand datzelfde meegemaakt?
 
Je huidige modem ondersteund gewoon de snelheden van je abonnement. Of heeft Ziggo je toegezegd dat je een nieuwe WiFi modem kreeg bij je upgrade?
 
Waarom dacht je dan dat je een nieuwe modem zou krijgen? Ziggo noemt dat voor bestaande klanten nergens.

Alleen als je nog geen modem hebt krijg je zeker een wifimodem. Bestaande klanten alleen als je een modem hebt die de snelheid niet meer ondersteund. Maar jouw Arris kan Extra ruim aan.

Overigens: wees wat mij betreft blij dat je je oude modem mag houden. De wifi/router functie in de nieuwe modems van Ziggo schijnt nogal brak te zijn als je de verhalen op dit forum leest. Zelf een goede router kopen geeft veel betere resultaten en minder ergernis.
 
Dus ik moet blij zijn:applause:.
Overigens, het was wèl beloofd bij een telefonisch "consult".
Ennn......nergens staat dat bestaande klanten het niet krijgen.
Over de bandbreedte heb ik geen klachten maar die xtra wirelesszooi eromheen met xtra energie kosten.
 
Ik heb mijn alles-in-1-plus abo verhoogd naar alles-in-1-extra, kan ik eindelijk gebruik maken van de leen Wifi-modem. Mooi niet dus›..........
Heeft iemand datzelfde meegemaakt?

Niet hetzelfde maar iets dergelijks. Een 82-jarige had bij bestelling vergeten om hd-recorder te bestellen. Ziggo was 2 maanden daarna niet te bewegen om alsnog te leveren tegen actieprijs. Terwijl de actie nog liep. Een reden, anders dan 'te laat', wordt niet gegeven .

Als er een nieuw modem uitkomt, kan ik mij voor stellen dat niet iedere bestaande klant ook zo'n nieuw ding krijgt. Normaal zou zoiets dan wel kunnen tegen betaling al dan niet met korting. Maar ja, dan moet Z. afstappen van het bruikleen geven van modems.
Ik zie het dan ook niet gebeuren dat oude klanten een Wifi-modem krijgen, zolang het oude modem goed werkt.
 
Grappig is dan dat ziggo m'n Arris spontaan ging omruilen voor een Cisco (het ding zonder router) terwijl ik plus had & heb.
Cisco werd gewoon onaangekondigd geleverd met het verzoek de Arris terug te sturen, zonder dat ik daar om had gevraagd.
De (routerloze) Cisco bevalt mij prima trouwens.

Waarom dacht je dan dat je een nieuwe modem zou krijgen? Ziggo noemt dat voor bestaande klanten nergens.

Alleen als je nog geen modem hebt krijg je zeker een wifimodem. Bestaande klanten alleen als je een modem hebt die de snelheid niet meer ondersteund. Maar jouw Arris kan Extra ruim aan.

Overigens: wees wat mij betreft blij dat je je oude modem mag houden. De wifi/router functie in de nieuwe modems van Ziggo schijnt nogal brak te zijn als je de verhalen op dit forum leest. Zelf een goede router kopen geeft veel betere resultaten en minder ergernis.
 
Maar jouw Arris kan Extra ruim aan.
Hoe weet je dat? Misschien heeft hij wel een arris TM401B. Deze had ik vroeger ook.
Deze is inmiddels omgeruild voor een Ubee modem/router, waar ik best tevreden over ben.

pvd

edit: Ik zie net dat TS tevreden is over bandbreedte, maar dat kon jij toen nog niet weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar jouw Arris kan Extra ruim aan.

In theorie kan een Arris Docsis-3 modem de snelheid van Alles-in-1 extra aan. Maar dit modem heeft slechts 4 kanalen en geen 8 kanalen zoals de Ubee's en Cisco's. Daarom kan de snelheid instabiel zijn als het druk is zoals in de avond uren. Dit omdat het modem dan niet de totale data over 8 kanalen kan verdelen. Ik heb zelf ooit ook zo'n Arris gehad en merkte dat ook. Nadat ik een 8 kanaals modem had, was mijn snelheid wel stabiel.

Dus als FransHal niet stabiel de snelheid haalt kan hij beter contact opnemen met helpdesk of webcare en vragen om een nieuw modem.
 
Hoe weet je dat? Misschien heeft hij wel een arris TM401B. Deze had ik vroeger ook.
Deze is inmiddels omgeruild voor een Ubee modem/router, waar ik best tevreden over ben.

Ik heb ook een Arris TM401B gehad. Was daar prima tevreden over en haalde volcontinu 120 megabit mee. Vandaar uit ervaring: de Arris trekt Extra prima.
Mij een raadsel waarom Ziggo mijn Arris zonodig voor de Ubee EVM3200 (dus de Ubee zonder router) moest omruilen, merkte aan mijn verbinding helemaal niets. Niet slechter, niet beter, gewoon nog steeds stabiel 120 megabit.

Maar Cees zal gelijk hebben, kennelijk waren er wel issues met de Arris. Kennelijk dan niet in alle regios of inmiddels opgelost als ze nog niet alle Arrissen hebben vervangen.
 
Ik heb ook een Arris TM401B gehad. Was daar prima tevreden over en haalde volcontinu 120 megabit mee. Vandaar uit ervaring: de Arris trekt Extra prima.
Mij een raadsel waarom Ziggo mijn Arris zonodig voor de Ubee EVM3200 (dus de Ubee zonder router) moest omruilen, merkte aan mijn verbinding helemaal niets. Niet slechter, niet beter, gewoon nog steeds stabiel 120 megabit.

Een Arris TM401 was een DOCSIS 2 modem en had maar 1 kanaal. Dus maximaal ongeveer 50Mbit.

Je hebt denk ik een TM702 gehad, dat is wel een docsis-3 modem, alleen dus slechts 4 kanalen. Werkt prima en haalt dus maximaal 4 x 50 Mbit. Maar als je in een wijk zit met veel mensen met kabelinternet is de kans groter dat je dan niet je snelheid haalt op drukke momenten omdat die 120Mbit over 4 kanalen verdeeld moet worden en als bijvoorbeeld 2 van de 4 kanalen aan hun maximum zitten zakt jouw snelheid in. Met 8 kanalen merk je dat veel minder omdat de bandbreedte dynamisch over twee keer zoveel kanalen verdeeld wordt. Dus ja, een Arris docsis-3 werkt prima en haalt ook prima 120Mbit, alleen niet als het druk is in een wijkdeel met veel abonnees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan