• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zetmoon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zetmoon

Ik krijg het niet voor elkaar om online te gaan via Ziggo met
mijn iMac met MacOS 10.4.11 (Tiger).

De PC van mijn vriendin met XP doet het wel.

Ik heb alle instellingen al meerdere keren nagekeken,
maar ik weet echt niet wat het probleem is.

De hulpdienst (via telefoon) slaat min of meer "op tilt" als ik zeg dat ik een Apple heb!

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Martin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De hulpdienst (via telefoon) slaat min of meer "op tilt" als\ik zeg dat ik een Apple heb!


dat kan ik me wel een beetje voorstellen:schater:........
maar dat mag natuurlijk niet, je moet dezelfde service krijgen als een normale windows desktop gebruiker.......
 
dat kan ik me wel een beetje voorstellen:schater:........
maar dat mag natuurlijk niet, je moet dezelfde service krijgen als een normale windows desktop gebruiker.......

Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens.

Als ik zijn post lees dan werkt de verbinding op een PC met Windows XP. Hieruit kan geconcludeerd worden dat er met de verbinding niets aan de hand is. Op zijn iMac met MacOS werkt het echter niet, waarschijnlijk werkstation gerelateerd probleem.

Als je kiest voor MacOS weet je dat daar veel minder gebruikers van zijn, en weet je dus eigenlijk dat je minder ondersteuning zult kunnen krijgen op het OS op zichzelf. Hetzelfde als je voor Linux kiest, ook daarmee hoef je bij de gemiddelde helpdesk niet op ondersteuning te rekenen. Als je kiest voor MacOS of Linux weet je dus eigenlijk dat je zelf wat meer zult moeten gaan uitzoeken. Is dit niets voor je, heb je hier geen zin in, of gaat dit technisch te diep?, niet voor een werkstation met MacOS of Linux kiezen maar voor een windows pc.
 
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens.

Als ik zijn post lees dan werkt de verbinding op een PC met Windows XP. Hieruit kan geconcludeerd worden dat er met de verbinding niets aan de hand is. Op zijn iMac met MacOS werkt het echter niet, waarschijnlijk werkstation gerelateerd probleem.

Als je kiest voor MacOS weet je dat daar veel minder gebruikers van zijn, en weet je dus eigenlijk dat je minder ondersteuning zult kunnen krijgen op het OS op zichzelf. Hetzelfde als je voor Linux kiest, ook daarmee hoef je bij de gemiddelde helpdesk niet op ondersteuning te rekenen. Als je kiest voor MacOS of Linux weet je dus eigenlijk dat je zelf wat meer zult moeten gaan uitzoeken. Is dit niets voor je, heb je hier geen zin in, of gaat dit technisch te diep?, niet voor een werkstation met MacOS of Linux kiezen maar voor een windows pc.

Jarenlang heb ik probleemloos internet gehad met mijn Apple computer(s)
eerst via Wanadoo.
Dat werd Orange en nu Ziggo.
Tot 1 november geen probleem in mijn oude huis in Breda.
Nu woon ik in Tilburg waar we ook Ziggo internet hebben.
Maar mijn Apple doet het nu niet.
 
Als het wel werkt als er een andere (windows) pc aangesloten is, maar niet met de mac, dan denk ik toch dat er een probleem is met de mac waardoor het niet werkt.
 
Als het wel werkt als er een andere (windows) pc aangesloten is, maar niet met de mac, dan denk ik toch dat er een probleem is met de mac waardoor het niet werkt.


Zover was ik inmiddels ook!

Het is waarschijnlijk een probleem met mijn instellingen,
maar wat dan?
 
Zover was ik inmiddels ook!

Het is waarschijnlijk een probleem met mijn instellingen,
maar wat dan?

Staat de mac ingesteld op DHCP of staat er nog een vast ip-adres ingesteld?

Als je de mac aansluit (en het modem reset -> noodzakelijk) krijgt de mac wel een ip-adres toegewezen, zo ja, wat voor ip-adres?

*Mijn mac kennis reikt ook niet veel verder*
 
Heb je de PC rechtstreeks op het modem?

Je moet dan als je een anders hardware device (mac adres) achter het modem hangt eerst een keer het modem rebooten, anders krijg je geen IP.

De PC hangt rechtstreeks aan het modem.

Maar ik heb (volgens mij) het modem wel een keer uit gehad en weer
aan.....

En hoe werkt dat dan als ik een ethernet HUB gebruik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan