Geen verbinding

aadjepiraatje

Forum Gebruiker
Berichten
197
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Had vanaf 28-07 jl. plotseling geen internetverbinding meer i.v.m. een defecte voeding (bleek een kabelbreuk in te zitten). Zou binnen 48 uur door de koeriersdienst van UPC benaderd worden voor een afleverdatum van een andere/nieuwe voeding. Jullie raden het zeker al: géén telefoontje, geen voeding, dus geen internet. na 4 dagen weer gebeld, zelfde verhaal. Klachtenformulier ingediend (werdt wel dezelfde dag nog keurig beantwoordt), maar, geen andere voeding. Eindelijk, vandaag op 13-08 kwam de koerier met, hou je vast, een nieuw modem. Gelukkig zat er ook een voeding bij. Is wel een ander model (Thomson) i.p.v. de oude vertrouwde COM 21.
Het kostte de helpdeskmedewerker van Chello slechts 35 minuten om erachter te komen dat hij mij niet kon helpen om On-Line te komen. (Had ie, volgens het instructieboekje van het modem wel moeten doen). Dat moest ik zelf doen. Hoe dan, als je niet On-Line bent. Resetten van de IP-configuratie hielp niet. Pas nadat ik de Netwerkinstellingen gereset had kon ik op de self-service page komen om het modem aan te melden. Alleen ben ik nu wel die mooie snelle verbinding weer kwijt. Misschien dat e.e.a. eraan ligt dat ik het modem via een netwerk kaart gebruik en niet via USB. Heeft er iemand ervaring hiermee?
greetz

PS. De helpdesk heeft wel een kredietnota opgemaakt zodat ik de komende maand niet hoef te betalen. Ben benieuwd of er inderdaad niets van mijn rekening wordt afgeschreven. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Alleen ben ik nu wel die mooie snelle verbinding weer kwijt. Misschien dat e.e.a. eraan ligt dat ik het modem via een netwerk kaart gebruik en niet via USB. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Je Chello verbinding is maximaal 1,5 Mbits/s. De langzaamste USB en de langzaamste ethernetverbinding hebben alletwee een snelheid van 10 Mbits/s. Hier treedt dus geen vertraging door op.

Ik heb hier al meermaals gelezen dat de com21 modems vaak sneller zijn dan de overige. Dit is dus waarschijnlijk bij jou ook de reden van de snelheidsvermindering.
 
Dat is dus zwaar K :}U :}T, vooral omdat ik helegaar niet om een ander modem, maar slechts ;D om een andere voeding had gevraagd. Daar schijnen ze niet meer aan te kunnen komen. Is ook achterlijk, een 15V voeding. Stamt natuurlijk nog uit het ENECO-tijdperk. Die gasten waren natuurlijk gebrand op een zo hoog mogelijk energiegebruik, al bewe(e)r(d)en ze anders.
 
mijn scanner werkt ook op een 15 volt voeding :P helaas kon hij niet 3 dagen continu aanstaan en een zwart stopcontact was het resultaat :P
heb nu zelf een 15volt voeding geknutseld die 3 ampere continu kan leveren en een piek van 5 ;D (scanner = 1 ampere)
 
aadjepiraatje zei:
Had vanaf 28-07 jl. plotseling geen internetverbinding meer i.v.m. een defecte voeding (bleek een kabelbreuk in te zitten). Zou binnen 48 uur door de koeriersdienst van UPC benaderd worden voor een afleverdatum van een andere/nieuwe voeding. Jullie raden het zeker al: géén telefoontje, geen voeding, dus geen internet. na 4 dagen weer gebeld, zelfde verhaal. Klachtenformulier ingediend (werdt wel dezelfde dag nog keurig beantwoordt), maar, geen andere voeding. Eindelijk, vandaag op 13-08 kwam de koerier met, hou je vast, een nieuw modem. Gelukkig zat er ook een voeding bij. Is wel een ander model (Thomson) i.p.v. de oude vertrouwde COM 21.
Het kostte de helpdeskmedewerker van Chello slechts 35 minuten om erachter te komen dat hij mij niet kon helpen om On-Line te komen. (Had ie, volgens het instructieboekje van het modem wel moeten doen). Dat moest ik zelf doen. Hoe dan, als je niet On-Line bent. Resetten van de IP-configuratie hielp niet. Pas nadat ik de Netwerkinstellingen gereset had kon ik op de self-service page komen om het modem aan te melden. Alleen ben ik nu wel die mooie snelle verbinding weer kwijt. Misschien dat e.e.a. eraan ligt dat ik het modem via een netwerk kaart gebruik en niet via USB. Heeft er iemand ervaring hiermee?
greetz

PS. De helpdesk heeft wel een kredietnota opgemaakt zodat ik de komende maand niet hoef te betalen. Ben benieuwd of er inderdaad niets van mijn rekening wordt afgeschreven. Ik houd jullie op de hoogte.


Tering vroeg die medewerker niet welke lampjes er branden dan??????? bij een kapotte voeding lijkt me dat er geen 1 en houd het snel op toch??????
 
Dacht ik ook. De helpdeskmedewerker snoop het ook wel, maar had blijkbaar niet in de gaten dat je dan, met een kapotte voeding, ook niet kon internetten. Dus had ie zeker geen haast om e.e.a. (goed) door te geven. :}
 
Terug
Bovenaan