• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen verbinding

S

spokje

:( Sinds vorige week dinsdag eindelijk chello. Begin ging fantastisch. Nu sinds zondag geen verbinding meer te krijgen. Modem geeft aan dat ik online ben. Pingen gaat goed, maar Explorer en Outlook express doen niets.... Alleen dinsdagavond heel even de mail op kunnen halen...

Helpdesk bellen heb ik geprobeerd, maar wachttijden zijn absurd....

Wat te doen?
 
Misschien is (een van) de DNS-server(s) down, dit lijkt me eigenlijk wel waarschijnlijk als je wel kunt pingen. Je moet eens kijken of er wat gebeurt als je de pagina https://212.187.28.22:25000/ probeert te bezoeken. Krijg je dan een mooie oranje pagina te zien dan is de DNS-server down. Sylvester kan je dan wel een lijstje met DNS-servers geven die wél werken.

edit: typo
 
Bij installatie werd verteld dat proxy server niet moest worden ingevuld...? ? ? ? ?
 
Klopt... mocht de proxy server er nl. bij chello eens uitliggen en die proxy server staat ingesteld, krijg je zo'n leuke "Pagina kan niet worden weergegeven" melding... en aangezien monteurs ervaring daarmee hebben gehad dat de proxy server er vaak uitligt zetten ze dat niet aan ...
Anders gaan klanten bellen van: Het internet doet het niet ... terwijl je dan 1vinkje weg moet halen in de Internet-Opties :) Daar sta je dan anderhalf uur voor in de wacht bij de helpdesk .. klant niet blij ... klant gefrustreerd .. en zo krijg je al die negatieve berichten over chello/upc.
 
Terug
Bovenaan