geen verbinding/trage verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mikegyver

Na verhuizing in een wijk/straat met veel Chello gebruikers komen te wonen. (Maaswijk Spijkenisse 3207 GJ) Na eerdere connectie problemen die hebben geleid tot herinstallatie XP en nieuwe ethernet kaart is alles nooit hetzelfde geworden als voor mijn verhuizing. Chello (startpagina) of andere sites starten heel vaak niet eens op! Terwijl een Kazaa dan wel verbinding opbouwt. Of tijdens sessies loopt gewoon de snelheid terug naar lager dan een met de hand aangezwengelde 14k4 modem! Hier betaal je toch geen 49.95 voor! Ik bellen.....geen problemen te melden....kan ik wel een modem software update krijgen.

Toeval of niet maar zaterdagavond tijdens het voetballen v.a 20.30 een snelle verbinding....wedstrijd afgelopen ook de snelheid afgelopen......De firewall was op het oude adres geen probleem. Nu zou Zone alarm het probleem kunnen zijn. Kletskoek lijkt mij. RaRa...Is dit nu een software, hardware of een Ch ch ch chello probleem? Kan de UTP kabel aansluiting via de connector in de netwerkkaart tot lagere snelheid leiden?
Overweeg al Chello op te zeggen.

Graag een reactie.....bedankt!

Mike
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heeft zeer waarschijnlijk niets met je mede-bewoners in de wijk te maken, eerder met de dns server die gammel is, kijk maar eens hier:
https://dns.kellebel.com

Als je de onderstaande dns servers gebruikt, zie dan:'

ns01.chello.nl ( 212.83.68.130) en ns02.chello.nl ( 212.83.68.131) zijn sinds een paar weken enorm traag (bekend bij chello).

Stel een andere dns server in, b.v;
amsns00.chello.com [212.83.64.141]
amsns01.chello.com [212.83.64.140]

Die zijn wel snel.

Zet ook je proxy aan.

Reden dat Kazaa het wel doet: die heeft een eigen dns functionaliteit....

gr, Henno
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zet ook je proxy aan.

Dit kun je beter niet doen. Als hij aan staat zet hem dan uit!
De proxy servers van Chello zijn niet geweldig.
Als je problemen hebt en de helpdesk belt vragen ze je altijd om die proxy uit te schakelen.
 
R

rd

Inderdaad, proxy uit.

Andere dns-servers gebruiken zou ik zeker proberen.
Lees het volgende tpic maar eens als jenog enkele dns-servers nodig hebt:
https://ziggoforum.nl/topics/3503/;start=msg37262#msg37262
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik moet zeggen dat sinds de proxy servers begin dit jaar vervangen zijn (in Arnhem), dat hierover niets meer te klagen valt. ;D
In het begin stond er per ongeluk nog een access-list op de servers zodat diegenen met een Eurodocsis modem hadden er niet bij konden.
Dit is echter na attend maken in chello.nl.support opgelost.
Sindsdien geven de proxy's een mooie constante download & vaak sneller dan als het uit de usa moet komen, denk aan windowsupdate.

gr, Henno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan