Geen verbinding naar buiten op router na werkzaamheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DavidZH

Ik heb een uitdaging...

Afgelopen zondag op maandag nacht zijn er werkaamheden geweest op het netwerk, aangekondigd via een email van Ziggo

De volgende ochtend (maandag dus) kon ik niet meer op internet. Dus eerst de standaard handelingen: power-cycle moden, power-cycle router (Netgear WNDR-3700); nog steeds geen verbinding.
Na nog meer tests: andere kabel, router direct naast modem met fabriekskabel, andere router, werkt het nog steeds niet.
Laptop (Macbook Pro) direct aan het modem; WEL verbinding!
Op aanraden van een ander forum de LAN IP range veranderd van 192.168.x.x naar 10.0.x.x; geen verbinding
Modem gereset na een uur zonder COAX en stroom (reset button aan de achterkant 10 seconden indrukken); GEEN verbinding (waarschijnlijk is wel de firmware opnieuw geïnstalleerd want de reset duurde een minuut of 5).

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. De router krijgt wel een IP van Ziggo, en aangezien dat dezelfde is als de afgelopen paar maanden kan ik concluderen dat bij Ziggo het MAC adres herkend wordt. Als ik mijn MacBook direct aansluit krijg ik een ander IP. Een andere router werkt ook niet dus de router zou niet het probleem kunnen zijn. Het modem is ook uitgesloten, want met de MBP werkt alles naar behoren.

Ik weet het niet meer... Schiet mij maar lek.

Alle input is welkom!
 
Dit Heb ik ook een keer gehad met een linksys router.
Na contact met de helpdesk kreegg ik dit terug en alles werkte weer oke.

* Sluit pc aan op poort 1 van de router
* ga naar via internet naar de router 192.168.1.1
* ga naar "clone mac adres van pc", and save settings.
* restart modem, router en pc.

Hierna was het bij mij opgelost

Misschien hem je een ander soort router, maar misschien heb je er wat aan.
 
Nou, ik had het niet gedacht, maar je had gelijk Padpadak!
MAC-adres van mijn MacBook gespoofed; verbinding!

Dan ligt het probleem dus wel bij Ziggo! Ik kreeg namelijk wel een IP, en zelf hetzelfde IP als ik de afgelopen 5 maanden heb gehad. Maar blijkbaar gaf dat ergens een conflict. En ook mijn oude router had een conflict-adres denk ik, want die had ik een paar keer wel aan de praat gekregen, en dan na wat verder testen weer niet. Heel irritant!

Ik laat het verder zitten, want voor ik bij Ziggo iemand aan de lijn heb die ik dat betrouwbaar aan zijn verstand kan peuteren zijn we weer een paar frustrerende uren verder en Euro's armer. En Twitter heb ik niet, dus dat is snel beslist.

Thanx voor het idee. Nu hopen dat het na de volgende werkzaamheden ook weer blijft werken....
 
Nou, ik had het niet gedacht, maar je had gelijk Padpadak!
MAC-adres van mijn MacBook gespoofed; verbinding!

Dan ligt het probleem dus wel bij Ziggo! Ik kreeg namelijk wel een IP, en zelf hetzelfde IP als ik de afgelopen 5 maanden heb gehad. Maar blijkbaar gaf dat ergens een conflict. En ook mijn oude router had een conflict-adres denk ik, want die had ik een paar keer wel aan de praat gekregen, en dan na wat verder testen weer niet. Heel irritant!

Ik laat het verder zitten, want voor ik bij Ziggo iemand aan de lijn heb die ik dat betrouwbaar aan zijn verstand kan peuteren zijn we weer een paar frustrerende uren verder en Euro's armer. En Twitter heb ik niet, dus dat is snel beslist.

Thanx voor het idee. Nu hopen dat het na de volgende werkzaamheden ook weer blijft werken....

Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden. Als laatste optie zouden we de router in de modem terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, mogelijk lost dit het probleem op.
 
Geen dank,graag gedaan :wink:

Een IP adres is niet hetzelfde als een MAC adres.
Toch moet je het niet bij ziggo zoeken, zit echt in je router die iets vast blijft houden. heeft geloof ik iets te maken met DNS (flush) ?
Dan werkt een reset ook niet.

Wat ik al zei heb dit ook eens gehad achter de router kon ik bepaalde sites niet openen, en zonder de router wel, ook het MAC adres gekloond en alles werkte weer.

Hoop dat je nu geen problemen meer hebt.

Nou, ik had het niet gedacht, maar je had gelijk Padpadak!
MAC-adres van mijn MacBook gespoofed; verbinding!

Dan ligt het probleem dus wel bij Ziggo! Ik kreeg namelijk wel een IP, en zelf hetzelfde IP als ik de afgelopen 5 maanden heb gehad. Maar blijkbaar gaf dat ergens een conflict. En ook mijn oude router had een conflict-adres denk ik, want die had ik een paar keer wel aan de praat gekregen, en dan na wat verder testen weer niet. Heel irritant!

Ik laat het verder zitten, want voor ik bij Ziggo iemand aan de lijn heb die ik dat betrouwbaar aan zijn verstand kan peuteren zijn we weer een paar frustrerende uren verder en Euro's armer. En Twitter heb ik niet, dus dat is snel beslist.

Thanx voor het idee. Nu hopen dat het na de volgende werkzaamheden ook weer blijft werken....
 
Soms moet je nadat je het MAC adress gekloond hebt op een knop "save" drukken, dan houdt je router dat ook vast! Probeer het maar eens. :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan