D
DavidZH
Ik heb een uitdaging...
Afgelopen zondag op maandag nacht zijn er werkaamheden geweest op het netwerk, aangekondigd via een email van Ziggo
De volgende ochtend (maandag dus) kon ik niet meer op internet. Dus eerst de standaard handelingen: power-cycle moden, power-cycle router (Netgear WNDR-3700); nog steeds geen verbinding.
Na nog meer tests: andere kabel, router direct naast modem met fabriekskabel, andere router, werkt het nog steeds niet.
Laptop (Macbook Pro) direct aan het modem; WEL verbinding!
Op aanraden van een ander forum de LAN IP range veranderd van 192.168.x.x naar 10.0.x.x; geen verbinding
Modem gereset na een uur zonder COAX en stroom (reset button aan de achterkant 10 seconden indrukken); GEEN verbinding (waarschijnlijk is wel de firmware opnieuw geïnstalleerd want de reset duurde een minuut of 5).
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. De router krijgt wel een IP van Ziggo, en aangezien dat dezelfde is als de afgelopen paar maanden kan ik concluderen dat bij Ziggo het MAC adres herkend wordt. Als ik mijn MacBook direct aansluit krijg ik een ander IP. Een andere router werkt ook niet dus de router zou niet het probleem kunnen zijn. Het modem is ook uitgesloten, want met de MBP werkt alles naar behoren.
Ik weet het niet meer... Schiet mij maar lek.
Alle input is welkom!
Afgelopen zondag op maandag nacht zijn er werkaamheden geweest op het netwerk, aangekondigd via een email van Ziggo
De volgende ochtend (maandag dus) kon ik niet meer op internet. Dus eerst de standaard handelingen: power-cycle moden, power-cycle router (Netgear WNDR-3700); nog steeds geen verbinding.
Na nog meer tests: andere kabel, router direct naast modem met fabriekskabel, andere router, werkt het nog steeds niet.
Laptop (Macbook Pro) direct aan het modem; WEL verbinding!
Op aanraden van een ander forum de LAN IP range veranderd van 192.168.x.x naar 10.0.x.x; geen verbinding
Modem gereset na een uur zonder COAX en stroom (reset button aan de achterkant 10 seconden indrukken); GEEN verbinding (waarschijnlijk is wel de firmware opnieuw geïnstalleerd want de reset duurde een minuut of 5).
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. De router krijgt wel een IP van Ziggo, en aangezien dat dezelfde is als de afgelopen paar maanden kan ik concluderen dat bij Ziggo het MAC adres herkend wordt. Als ik mijn MacBook direct aansluit krijg ik een ander IP. Een andere router werkt ook niet dus de router zou niet het probleem kunnen zijn. Het modem is ook uitgesloten, want met de MBP werkt alles naar behoren.
Ik weet het niet meer... Schiet mij maar lek.
Alle input is welkom!