Geen verbinding met internet wel verbinding met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

cyber1

L.S.

Ik heb het volgende probleem en wellicht kan iemand dit oplossen voor mij.
Ze hebben pas bij upc de snelheid verhoogt. Dit is het goede nieuws.
Daarna heb ik geen connectie meer kunnen maken met internet.
monteur geweest modem vervangen.
Maar ik kan nog steeds niet op internet. krijg wel netjes ip adres van dhcp.
ook kan ik niet op mijn modem komen. ik kan wel nieuwe ip adres aanvragen (ipconfig/release en renew)Maar lukt nog steeds niet. Al 4 keer met Upc gebeld.
HELP Wie kan dit oplossen voor mij?  :'( heb al 3 weken geen internet  :'( 
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Geef eens wat meer informatie.
- Welk modem had je eerst?
- Had je een vast of een dynamisch IP adres?
- Staat jouw computer goed ingesteld, dus alles op automatisch.
Geef hier anders eens je instellingen weer. Van IP adressen en Mac adressen alleen eerste paar cijfers ivm veiligheid.
- Staat er een firewall (evt ingebouwde van XP) verkeerd ingesteld?
- Gebruik je een router, zoaja, welk merk en type?

Heb jij het al geprobeert met een andere:
- UTP kabel? Er zijn vroeger verkeerd gemaakte kabels geleverd, die nu voor problemen zorgen.
- netwerkkaart?
- computer?
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cyber1

okay,
- Welk modem had je eerst? Com21
- Had je een vast of een dynamisch IP adres? Dynamisch (volgens mij ik kon namelijk ook mijn laptop op dezelfde modem gebruiken.
- Staat jouw computer goed ingesteld, dus alles op automatisch. ja
Geef hier anders eens je instellingen weer. Van IP adressen en Mac adressen alleen eerste paar cijfers ivm veiligheid. ben nu op werk. krijg je morgen
- Staat er een firewall (evt ingebouwde van XP) verkeerd ingesteld?Firewall staat uit
- Gebruik je een router, zoaja, welk merk en type?nee geen router.

Heb jij het al geprobeert met een andere:
- UTP kabel? Er zijn vroeger verkeerd gemaakte kabels geleverd, die nu voor problemen zorgen.Ja al geprobeert
- netwerkkaart? ja heb 2 karten in comp
- computer?Heb mijn laptop aangesloten. Maar dan krijg ik niet eens een ipadres terug
Het vreemde is dat het altijd gewerkt heeft, maar sinds die storing bij upc kan ik niks meer.
 
J

jeroen1973

Ik had gisterenavond precies hetzelfde. Alle stappen samen met de chello helpdesk doorlopen ,zoals uit en aanzetten van de modem. Geen resultaat . Ze zeiden dat het aan mn netwerrkkaart moest liggen . Ik wist voor 100% zeker dat er niets met mn netwerkkaart aan de hand was. Toen ik het na een paar uur proberen zat was , heb ik de computer (en de modem) een uurtje uitgezet. Toen ik tot mn verbazing vannacht om 2 uur het nog een keer probeerde deed ie het gewoon. Weet ook niet precies wat er dus aan de hand was.

maar ja bij mij is het dus ( gelukkig ) opgelost

grtz Jeroen
 

erwin969

Forum Gebruiker
Berichten
1.251
jeroen1973 zei:
Ik had gisterenavond precies hetzelfde. Alle stappen samen met de chello helpdesk doorlopen ,zoals uit en aanzetten van de modem. Geen resultaat . Ze zeiden dat het aan mn netwerrkkaart moest liggen . Ik wist voor 100%  zeker dat er niets met mn netwerkkaart aan de hand was. Toen ik het na een paar uur proberen zat was , heb ik de computer (en de modem) een uurtje uitgezet. Toen ik tot mn verbazing vannacht om 2 uur het nog een keer probeerde deed ie het gewoon. Weet ook niet precies wat er dus aan de hand was.

maar ja bij mij is het dus ( gelukkig ) opgelost

grtz Jeroen

Lees dit eens, lijkt op mijn probleem: https://ziggoforum.nl/topics/7138/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
C

cyber1

bij mij staan alle instellingen goed (zoals upc zegt dat ze moetten staan)
ik krijg ook reactie van modem dus een 192.adres
maar als ik op mijn modem wil komen doormiddel van het ip adres in internetexplorer te typen kan hij niets vinden. ook als ik met cmd naar chello ping krijg ik time out. maar ik kan wel dhcp server pnigen geen probleem.
ik wordt er een beetje moedeloos van. aan de kabel kan het ook niet liggen omdat hij wel een ping doet. andere netwerk kaart gebruikt zelfde probleem. als ik in internet explorer een adres type krijg ik een dns error.
 

erwin969

Forum Gebruiker
Berichten
1.251
cyber1 zei:
bij mij staan alle instellingen goed (zoals upc zegt dat ze moetten staan)
ik krijg ook reactie van modem dus een 192.adres
maar als ik op mijn modem wil komen doormiddel van het ip adres in internetexplorer te typen kan hij niets vinden. ook als ik met cmd naar chello ping krijg ik time out. maar ik kan wel dhcp server pnigen geen probleem.
ik wordt er een beetje moedeloos van. aan de kabel kan het ook niet liggen omdat hij wel een ping doet. andere netwerk kaart gebruikt zelfde probleem. als ik in internet explorer een adres type krijg ik een dns error.

Lijkt op de problemen die ik op dit moment ook ondervind, je zal toch denken dat het bij Chello zelf ligt...
Vanmiddag komt er een monteur, ben benieuwd.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cyber1

erwin969 zei:
Lijkt op de problemen die ik op dit moment ook ondervind, je zal toch denken dat het bij Chello zelf ligt...
Vanmiddag komt er een monteur, ben benieuwd.


Als het bij jou is opgelost vertel het mij dan.
want ik kan helemaal niet op internet komen
 

erwin969

Forum Gebruiker
Berichten
1.251
cyber1 zei:
Als het bij jou is opgelost vertel het mij dan.
want ik kan helemaal niet op internet komen

Monteur is geweest, hij heeft in de kast in de straat een retourmodule vervangen en nog ergens anders in de wijk. Nu moet het probleem verholpen zijn, upstream power level is nu 39 dBmV, mag nooit hoger zijn dan 60 anders kan hij uitval vertonen zij de monteur.
Bij de downstream is nu Signal to Noise Ratio 35 dB.
Het lag dus niet aan mijn netwerkkaart, UTP kabel of iets dergelijks maar dus buiten de deur, zo zie je maar weer...
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cyber1

erwin969 zei:
Monteur is geweest, hij heeft in de kast in de straat een retourmodule vervangen en nog ergens anders in de wijk. Nu moet het probleem verholpen zijn, upstream power level is nu 39 dBmV, mag nooit hoger zijn dan 60 anders kan hij uitval vertonen zij de monteur.
Bij de downstream is nu Signal to Noise Ratio  35 dB.
Het lag dus niet aan mijn netwerkkaart, UTP kabel of iets dergelijks maar dus buiten de deur, zo zie je maar weer...
Ja dat zeiden ze bij mij ook voordat ze alles gingen vervangen.
heleboel opnieuw doorgemeten en nieuwe kabel in kast gedaan.
Maar 3 weken later nog NIKS. denk er echt over naar adsl te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan