• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen verbinding met internet en sitecom 202/V3

G

geruit

Wie kan mij helpen?
Ik heb ongeveer 14 dagen Chello en wil internet delen via een sitecom 202v3. Ik heb de handleiding doorlopen , deze site doorgespit en ben al een heel eind. Ik kan via de router de verbinding maken. Ik kan dan ook het ip-adres van chello pingen en krijg dan antwoord. Echter, zodra ik de explorer opstart is het gebeurd. Chello is dan ook niet meer te pingen. Nadat ik de router ertussen uit gehaald heb, duurt het nog weer even voordat ik weer verbinding heb.
Ik werk onder Windows 98 met IE6 punt nogwat.
 
Na het installeren van de router kun je het beste even alles uitzetten en dan zo opstarten:
na ± 30 seconden modem aan
na weer ± 30 seconden router aan
na weer ± 30 seconden pc aan

Probeer dit eens en laat weten of het iets uitmaakt.
 
Ik heb het geprobeerd. En het werkte!!! Echter niet lang genoeg om dit antwoord te verzenden. Na een minuutje of wat lag de verbinding er weer uit. En niet meer op gang te krijgen. heb je nog meer tips??
 
Heb je het MAC adres van de netwerkkaart al overgezet naar de router?
 
Heb hier die sitecome router ook en die werk prima hier
Als je de setup door gelopen heb en je heb de macadres erin gezet dan werk ie als een trein ;D
 
Mac-adres is gekloond, setup doorlopen, etc.

Crux is dat de verbinding er eerst wel is, via ping en via IE, maar dat daarna de verbinding eruit gaat en niet meer op komt. Chello is dan ook nier meer te pingen.
 
Heb je de laatste firmware gedownload?
Ik heb voor je gezocht maar vond alleen een kabel onder 202
 
Ik heb de laatste firmware (1008) geinstalleerd en de router gereset. geen reactie.
 
geruit zei:
Ik heb de laatste firmware (1008) geinstalleerd en de router gereset. geen reactie.

met die sitecom router valt je internet verbinding er steeds uit en dat blijft zo ik heb hem ook eerst gehad, is maar 1 oplossing voor, terug brengen naar de winkel en een e-tech router kopen die werkt perfect, succes
 
geruit zei:
Ik heb de laatste firmware (1008) geinstalleerd en de router gereset. geen reactie.
Waarschijnlijk weet je dit al, maar als je er nieuwe firmware in hebt gezet dan moet je hem opnieuw configureren. Heb je dat gedaan?
 
Terug
Bovenaan