• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen verbinding met de nieuwsserver

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Heb de PC opnieuw geinstalleerd met WIN 7.
Ook Spotnet erop gezet, gegevens ingevoerd en alles werkt perfect. Hen een abo bij Usenet.

Maar Newsleecher en Grab It krijg ik niet connected met de server. ???
Wat zie ik over het hoofd, wat doe ik fout.
Voor herinstallatie kon ik wel werken met Newsleecher en Grab It.

Dat ik één van deze progjes erbij wil hebben geeft mij de gelegenheid om losse tracks te downloaden i.p.v. complete albums.
Met Spotnet lukt mij dat dus niet, uitsluitend complete albums, of ik zie daar wat over het hoofd.

Alternatieven zijn ook welkom.
 
Staan alle instellingen goed?
Naam van de server goed ingevuld?
Heb je samen met Spotnet nu niet teveel lijnen in gebruik? Sommige usenetservers zijn erg kritisch daarmee.

Krijg je foutmeldingen? welke?
 
Als server XSNEWS ingevuld met ID en wachtwoord

Foutmelding: Unable to connect to XSNEWS119 socket error #11004, dit bij Grab It, die naast Spotnet als enige er op staat.

Voorheen ook Spotnet en Newsleecher en/of Grab It samen, ging altijd goed.

O ja, dank voor je reaktie!
 
De naam van de Xsnews server is: reader.xsnews.nl

Kijk verder eens in: https://www.binaries4all.nl/grabit/
 
Ik ben een stapje verder, nu meldt Grab dat mijn Username of password niet klopt. Ik vul mijn ID en password in van Usenet.
Mogelijk gaat het fout, omdat ik kopieer en plak. Misschien mijn password letterlijk overtypen.
Het zijn dezelfde gegevens, die ik ook heb ingevoerd bij Spotnet, waar het wel werkt.

Dat doe ik morgen, nu eerst werken.
 
Too many connections for your user

Dat heb ik sinds vandaag. Spotnet doet het dan wel, dan weer niet met invalid user name.
Denk dat xsnews momenteel probleempjes heeft jank.
 
Ik wacht af. Dank voor je reaktie Flow.
Ik laat sowieso weten hoe e.e.a. zich verder ontwikkelt.
Maar dat wordt het weekend op zijn vroegst.
 
Probleem opgelost, ben zelf de fout in gegaan.
Inderdaad de naam van de server was fout.
Maar ook had ik een verkeerde letter in het wachtwoord staan.
Gelukkig had ik de mail van usenet met de correcte gegevens.

Dank voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan