geen verbinding met 2 computers...wel met één,hoe kan dat??

C

cocoallo

Hallo, ik heb een probleem:

Hoi,Er zijn hier 2 computers en de internetverbinding is met een sweex router gedeeld.We hebben de indruk dat de modem steeds door chello gereset wordt.....en de 3com etherlink kaart kan dan alleen nog via de hoofd computer vernieuwd worden.Zodra er weer een router tussen wordt geplaatst is er geen verbinding en krijgen we de melding dat de DNS niet vernieuwd kan worden en dan wordt de adapter vernieuwd...maar er is dan geen internet verbinding......
We hebben het al geprobeerd met een paar uur de modem uit het stop kontact maar ook dat helpt niet meer... is dit nu een actie van chello omdat het eigenlijk niet mag en er nu dus grote abonnementen worden aangeboden die 30 euro!!! duurder zijn???Ook vraag ik me af of de mac adressen misschien niet goed staan..maar ik kom er niet uit wijs als ik in het boekje lees van de router.....en ook het adres dat in de handleiding staat om de router te configureren klopt niet meer..er staat http://192.168.2.1..is dit misschien veranderd??wie weet er raad???Liefst blijvend...zodat we niet steeds weer dat gesodemieter hebben.......

Gr. Cocoallo

P.s De verbinding is een tijd goed geweest met 2 pc.'s..dit probleem deed zich eerst ong.1x per maand voor,maar toen konden we alles vernieuwen en weer gaan,maar nu gebeurd het wel 3 á 4 x per week en is er niets meer te vernieuwen....wordt er een beetje moedeloos van..... :'(
PC1: windows 98se, straight-kabel, Het locaal IP is: 80.56.255.1, netwerkkaart: 3com etherlink NIC, 3C900B-TPO
PC2: win 98 se, straight-kabel, Het locaal IP is: is er nu niet.....??, netwerkkaart: moet ik opzoeken....,

De locale ip's worden uitgedeeld door: automatisch.

Ik krijg geen IP van chello op 2 computers,wel met 1. nu staat het ip op:80.56,als er 2 computers verbinding hebben begint dit met:192.??maar de netwerkkaart is nu niet te vernieuwen..


Alvast Bedankt, cocoallo.

gemaakt met FireFly's Auto Router Vraag Generator versie 1.1.
:'(
 
R

rd

- Chello kan wel zien dat je een router hebt maar dat ze actie ondernemen dat geloof ik niet. Dan zouden er op dit moment wel heel veel gebruikers problemen hebben.
- Als je de router niet meer kunt benaderen op 192.168.2.1 dan zou ik beginnen met de router een keer te resetten zodat de fabrieksinstellingen weer terugkomen. Resetknopje ongeveer 5 seconden ingedrukt houden totdat je alle 4 de ledjes een keer ziet knipperen. Als het goed is, kun je de router nu weer benaderen.
- Na het resetten is de router ook het macadres kwijt dus dat moet je weer opnieuw klonen.
- Het eerste wat je dan moet doen is kijken of de router weer een ip can chello krijgt.
 
B

Babbel

Effe een vraagje...
Heb je in je router wel het mac adres van je netwerkkaart gekloond. Dan bedoel ik dus de netwerkkaart waarmee je voor het eerst op chello zat?
Dit kan misschien de oplossing zijn....
 
R

rd

Babbel, dat weet cocoallo niet want zij (hij) kan haar (zijn) router niet meer benaderen als ik haar (hem) tenminste goed begrepen heb. Daarom leek het me het beste om met een harde reset te beginnen.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cocoallo

Hoi mensen....ik heb zelf nog even wat zitten vogelen en heb na een reset van de router alles weer opnieuw kunnen vernieuwen en de router helemaal opnieuw aangemeld en het adres gekloond....nu maar hopen dat het zo goed blijft werken.....
Toen ik de router kocht werd er door de verkoper wel verteld dat chello het NIET kon zien met dit type...ik heb de Sweex broadband 10/100 switch router...
Eén keer heb ik de helpdesk gebeld van chello en toen werd er aan me gevraagd of er een 2e computer was aangesloten en toen zei ik met m'n stomme kop ja....werd gelijk bedankt en de verbinding verbroken..je krijgt dus absoluut geen hulp van chello...maar ik dacht eigenlijk dat ze het gezien hadden ,die router..hoewel ik daar later wel ernstige twijfels over heb gekregen.....wat kun je anders antwoorden met zo'n vraag?
 
R

rd

- Die verkoper vertelt onzin.
- Je moet niet gaan vertellen bij de helpdesk dat je meerder pc's gelijktijdig gebruikt. Hoeveel hulp je krijgt, hangt altijd sterk af van de medewerker die je aan de lijn krijgt.
- Als die router spontaan z'n instellingen verliest dan moet je een keer firmware updaten als dat mogelijk is. Misschien dat dat helpt.
 
B

Babbel

Nooit een verkoper vertrouwen... Die is er alleen om de "zooi"te verkopen. En staat daar niet voor jou weet ik uit eigen ervaring.
Chello kan het zien maar lijkt me niet handig als ze iedereen gaan afsluiten dan houden ze geen klant over :)
Maar ff jou probleem doet ie het nu weer?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan