J
_joost_
Hallo Chello-ondergrond,
vorige week heb ik nog vrolijk muziek zitten downloaden via Soulseek. O0
Vandaag kon ik ineens geen verbinding meer maken met de Soulseek server,
dus ging ik even googlen op "chello p2p" en dat soort dingen, blijkt dat Chello
p2p-verkeer 'knijpt' (weer wat nieuw jargon geleerd). Dat het geknepen werd,
heb ik nooit wat van gemerkt (is blijkbaar sinds maart al zo). Wat ik nu wel merk,
is dat het domweg geblokkeerd wordt. Of lijkt te worden. Gefrustreerd heb ik
WinMX geïnstalleerd, maar die kon ook geen verbinding maken.
Ik zit op het Arnhem netwerk van chello (upc-e.arnhem.chello.nl).
De volledige foutmelding van Soulseek is:
Could not connect to server. If your Internet connection is up, the server
might be temporarily down. Please try again later.

slsknet.org zegt dat de server(s) online is (zijn).
Als ik het goed gelezen heb, knijpt Chello niet op poort-niveau, maar op
protocol-niveau. Het gebruik van proxys en dergelijke zal dus geen zin hebben,
behalve wanneer ze ge-encrypt worden (SSH-tunnel misschien).
Mijn simpele vraag is: zijn er meer mensen die geen verbinding kunnen maken met
Soulseek en/of WinMX?
Mijn wat minder simpele vraag is: aangezien ze dit op protocol-niveau lijken te doen,
zitten ze dan ook het verkeer van mijn on-line multiplayer spellen te saboteren? (Ik
doel hierbij vooral op Battlefield 1942 en ik heb nogal eens connectie-problemen.)
Ik las namelijk dat ze 4 protocol-klassen hanteren: 1:surf 2:email 3:nogwat(games?)
4:p2p. Dat vind ik best wel gaar. Zeker als mijn games onder de vierde klasse vallen,
zou ik daar best wel pissig om kunnen worden.
mvgr,
Joost
vorige week heb ik nog vrolijk muziek zitten downloaden via Soulseek. O0
Vandaag kon ik ineens geen verbinding meer maken met de Soulseek server,
dus ging ik even googlen op "chello p2p" en dat soort dingen, blijkt dat Chello
p2p-verkeer 'knijpt' (weer wat nieuw jargon geleerd). Dat het geknepen werd,
heb ik nooit wat van gemerkt (is blijkbaar sinds maart al zo). Wat ik nu wel merk,
is dat het domweg geblokkeerd wordt. Of lijkt te worden. Gefrustreerd heb ik
WinMX geïnstalleerd, maar die kon ook geen verbinding maken.
Ik zit op het Arnhem netwerk van chello (upc-e.arnhem.chello.nl).
De volledige foutmelding van Soulseek is:
Could not connect to server. If your Internet connection is up, the server
might be temporarily down. Please try again later.

slsknet.org zegt dat de server(s) online is (zijn).
Als ik het goed gelezen heb, knijpt Chello niet op poort-niveau, maar op
protocol-niveau. Het gebruik van proxys en dergelijke zal dus geen zin hebben,
behalve wanneer ze ge-encrypt worden (SSH-tunnel misschien).
Mijn simpele vraag is: zijn er meer mensen die geen verbinding kunnen maken met
Soulseek en/of WinMX?
Mijn wat minder simpele vraag is: aangezien ze dit op protocol-niveau lijken te doen,
zitten ze dan ook het verkeer van mijn on-line multiplayer spellen te saboteren? (Ik
doel hierbij vooral op Battlefield 1942 en ik heb nogal eens connectie-problemen.)
Ik las namelijk dat ze 4 protocol-klassen hanteren: 1:surf 2:email 3:nogwat(games?)
4:p2p. Dat vind ik best wel gaar. Zeker als mijn games onder de vierde klasse vallen,
zou ik daar best wel pissig om kunnen worden.
mvgr,
Joost