Geen verbinding... Help! Aantal vraagjes...

Z

Zpipoo

Ik heb chello classic al 2 jaar, maar in de afgelopen 3 maanden heb ik veel problemen ondervonden. De verbinding viel vaak zomaar weg, waarna ik de stekker van mijn modem er even moest uithalen en weer indoen zodat ik weer verbinding had. Maar 10 min later valt de verbinding weer weg! Sinds ik terugben van vakantie(2 weken) heb ik helemaal geen verbinding meer, ook al reset ik! Alle lampjes van de modem (Terayon) branden, maar ze knipperen niet.

Ik dacht dat het aan mijn netwerk(sitecom DC202v3 router) zou liggen, maar als ik de kabel direct op de pc aansluit heb ik ook geen verbinding.

Ligt het misschien aan de oude Terayon modem?

Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Hoe kan ik chello het best benaderen?
 
waarschijnlijk is jouw terayon gewoon compatible met eurodocsis (nieuwere terayon types zijn dat) dus het modem is niet te oud...
Wel zou het kunnen dat je modem gewoon defect is geraakt, laat dat bij de technische helpdesk gewoon even nakijken, als die hetzelfde constateren wordt er gewoon een monteursafspraak gemaakt om je modem te komen omwisselen voor een werkende (en waarschijnlijk zal dat een motorola of thomson worden)...

Maar als jij niks bij UPC laat weten dat het modem defect is kunnen die het ook niet ruiken natuurlijk dus kom je, zolang je niet belt, ook niet in aanmerking voor vergoeding...
 
Het kan ook heel goed met de storing van afgelopen weken te maken hebben.
Bij mij valt het modem ook geregeld uit en wil het soms niet meer online komen en duurt het soms 4 uur voor ik weer kan internetten.
 
thamarty zei:
Het kan ook heel goed met de storing van afgelopen weken te maken hebben.
Bij mij valt het modem ook geregeld uit en wil het soms niet meer online komen en duurt het soms 4 uur voor ik weer kan internetten.
Zpipoo heeft het probleem al sinds 3 maanden zegt hij, dat is dus ook al voor de storingen...

p.s. dat jouw modem het niet doet komt denk ik niet meer door die zelfde storingen :P
probeer je modem eens uit te lezen (http://192.168.100.1/) op het moment dat hij niet online wil komen en kijk dan eens waar het hapert :)
 
Ja het is vreemd... hij staat op synchronize de hele tijd.

En dan in eens komt ie weer online en dan gaat het prima dus lijkt me vreemd dat de modem stuk is...
 
thamarty zei:
En dan in eens komt ie weer online en dan gaat het prima dus lijkt me vreemd dat de modem stuk is...
10 minuten maar toch ? 't is maar wat je prima noemt. Zou idd de HD maar eens bellen als 'ie er uit ligt, en vragen of ze 'm uit kunnen lezen en meten .....

edit,
laat maar, dacht dat dit terugsloeg op de topicstarter ..... te snel gelezen.
 
Ik heb zojuist gebeld. Het lag gedeeltelijk aan mij ::) omdat ik tijdelijk boven woon ligt er 3 meter coax tussen. Dat is niet zo goed blijkbaar. Ik heb op amateuristische wijze de modem weer beneden aangesloten met een halve meter coax en 10 mtr utp naar boven en nu werkt het beter.

Alleen haal ik nog steeds geen 220 kb down maar 50 tot 100 kb. Als dat nog langer blijft ga ik weer bellen...
 
thamarty zei:
Ik heb zojuist gebeld. Het lag gedeeltelijk aan mij  ::)  omdat ik tijdelijk boven woon ligt er 3 meter coax tussen. Dat is  niet zo goed blijkbaar. Ik heb op amateuristische wijze de modem weer beneden aangesloten met een halve meter coax en 10 mtr utp naar boven en nu werkt het beter.

Alleen haal ik nog steeds geen 220 kb down maar 50 tot 100 kb. Als dat nog langer blijft ga ik weer bellen...
in principe hoeft 3m coax geen probleem te zijn, mits de kabel goed is afgeschermd en van goeie kwaliteit is, de advieslengte is max 5m (maar natuurlijk geldt wel altijd hoe korter hoe liever), misschien heb je bij het heraansluiten beneden nog een foutje gemaakt oid waardoor je modem nog steeds geen goed signaal binnen krijgt :P
 
Jeps ik heb gebeld er komt een monteur.
Ze hebben bij mij in de wijk gekeken en er schijnen meer modems een slecht signaal te hebben.
Dus die montuer moet ook maar ff naar de wijkhub kijken.
 
Sluit je modem altijd aan met originele coax (< 1m), die leid namelijk het minst tot sognaal verlies.. en sluit je modem altijd op het eerste WCD, AOP aan...

ook al is de wijkhub slecht je krijgt dan altijd een signaal, en haal eventueel de splitter ertusseuit, dan maar geen tv maar wel i-net 8)
 
Terug
Bovenaan