• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen Vast Contract meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter renecl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als huidige abonnee moet je wel je jaarcontract afmaken, als dit verloopt dan wordt het automatisch omgezet naar een maandcontract ;)
 
Als huidige abonnee moet je wel je jaarcontract afmaken, als dit verloopt dan wordt het automatisch omgezet naar een maandcontract ;)

Zo het ?
Dit omdat je volgens de consumentenbond die Ziggo wat betreft @home op vingers tikte wat betreft wijzigingen.
Er ook in de brief had moeten staan dat klanten nu alles ook kunnen opzeggen.
Dus neem aan dat dit hier ook zo is.
Niet dat het mij uitmaakt blijf er toch wel bij, ben best tevreden hoewel er sommige dingen zijn die best wel anders hadden gekunt.
 
@lob dat klopt niet wat je zegt.
Als abonee van ziggo kun je nu na 1 maand al van je abbo af zijn.
Als je iets niet weet vraag het dan eerst ;)


Telecommunicatiewet

Vanwege de fusie moeten klanten van @Home hun abonnementskosten vooraf gaan betalen, waardoor zij in mei twee afschrijvingen voor hun kiezen kregen. Volgens de Consumentenbond
is de internetaanbieder hierbij op twee punten in de fout gegaan. De informerende brief aan klanten is slechts één week vooraf verstuurd en verzuimt te melden dat klanten de mogelijkheid hebben om hun contract op te zeggen.
De handelwijze van Ziggo is in strijd met de Telecommunicatiewet die providers verplichting contractswijzigingen tenminste vier weken van te voren kenbaar te maken. Ook moeten zij de klant uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die verandering.
 
Als Ziggo-klant heb je inderdaad een maandcontract..
maar als je bijvoorbeeld in februari bij een van de aanbieders bent gegaan (@home, casema of multikabel) dan ben je automatisch een jaarcontract aangegaan. Dit loopt dan tot feb van het volgende jaar.

Je zou dit kunnen wijzigen door een alles in 1 pakket te nemen want daar heb je wel een maandcontract.

Dus zolang je als oude abonnee niets wijzigt etc dan loopt je jaarcontract gewoon door totdat het verloopt en wordt het omgezet naar een maandcontract.
 
Als Ziggo-klant heb je inderdaad een maandcontract..
maar als je bijvoorbeeld in februari bij een van de aanbieders bent gegaan (@home, casema of multikabel) dan ben je automatisch een jaarcontract aangegaan. Dit loopt dan tot feb van het volgende jaar.

In elk geval geldt dat niet bij Multikabel, daar had je altijd al een contract voor onbepaalde tijd wat je per maand kon opzeggen.
Tenzij je gebruik maakte van een actie waarbij je bijvoorbeeld een gratis digitale ontvanger neemt, (dan is het vrij logisch dat je niet na een maand al weer wegloopt.) Die langere minimale contractperiode bij zo'n kadootje geldt nu ook bij Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan