M
Maxime
Ik heb sinds een paar dagen een probleempje met m'n chello-verbinding (voor de 4e keer het afgelopen halfjaar, maar dat terzijde). Het lijkt wel alsof ik helemaal geen uploadsnelheid meer heb. Nu dacht ik dat als je kan surfen, je automatisch ook altijd kleine beetjes moet uploaden, maar toch heb ik de volgende problemen:
- als ik via outlook een mail met bijlage wil versturen, lukt dit niet vanwege een time-out.
- De uploadsnelheid in Azureus ligt meestal op 0 (ook bij populaire bestanden), en springt af en toe opeens omhoog naar 3 of 4, soms zelfs tot 16. Hierna zakt hij echter weer naar 0.
- Als ik een test uitvoer bij Speedtest.nl blijft de upload-test gewoon hangen, hoe lang je hem ook aan laat staan. De download, ping en connection tests doen het weg gewoon (download ligt rond de 450 kb)
Ik heb al met de Helpdesk gebeld, maar daar werd ik ook niet al te blij van. Die kerel checkte even of er een storing was, dit bleek niet te zo te zijn. Vervolgens kapte hij het gesprek af met "Het probleem ligt bij uw computer meneer, bekijk de netwerkkaart eens. Wij kunnen u niet helpen, tot ziens". Iets meer service mag je toch wel verwachten voor 30 Euro per maand lijkt me.
Als ik kijk naar m'n netwerklocaties zie ik daar 2 verbindingen staan. Bij de eerste staat: Lan-verbinding - Netwerkkabel is niet aangesloten - Intel(R) PRO/100 VE Network Connection. Bij de tweede staat Lan-verbinding 2 - Ingeschakeld - 3COM 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic). Deze tweede verbinding is mijn internetconnectie, en daar zie ik zo 1-2-3 geen problemen.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen?
Bij voorbaat dank.
- als ik via outlook een mail met bijlage wil versturen, lukt dit niet vanwege een time-out.
- De uploadsnelheid in Azureus ligt meestal op 0 (ook bij populaire bestanden), en springt af en toe opeens omhoog naar 3 of 4, soms zelfs tot 16. Hierna zakt hij echter weer naar 0.
- Als ik een test uitvoer bij Speedtest.nl blijft de upload-test gewoon hangen, hoe lang je hem ook aan laat staan. De download, ping en connection tests doen het weg gewoon (download ligt rond de 450 kb)
Ik heb al met de Helpdesk gebeld, maar daar werd ik ook niet al te blij van. Die kerel checkte even of er een storing was, dit bleek niet te zo te zijn. Vervolgens kapte hij het gesprek af met "Het probleem ligt bij uw computer meneer, bekijk de netwerkkaart eens. Wij kunnen u niet helpen, tot ziens". Iets meer service mag je toch wel verwachten voor 30 Euro per maand lijkt me.
Als ik kijk naar m'n netwerklocaties zie ik daar 2 verbindingen staan. Bij de eerste staat: Lan-verbinding - Netwerkkabel is niet aangesloten - Intel(R) PRO/100 VE Network Connection. Bij de tweede staat Lan-verbinding 2 - Ingeschakeld - 3COM 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic). Deze tweede verbinding is mijn internetconnectie, en daar zie ik zo 1-2-3 geen problemen.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen?
Bij voorbaat dank.