Geen uploadsnelheid?

M

Maxime

Ik heb sinds een paar dagen een probleempje met m'n chello-verbinding (voor de 4e keer het afgelopen halfjaar, maar dat terzijde). Het lijkt wel alsof ik helemaal geen uploadsnelheid meer heb. Nu dacht ik dat als je kan surfen, je automatisch ook altijd kleine beetjes moet uploaden, maar toch heb ik de volgende problemen:

- als ik via outlook een mail met bijlage wil versturen, lukt dit niet vanwege een time-out.
- De uploadsnelheid in Azureus ligt meestal op 0 (ook bij populaire bestanden), en springt af en toe opeens omhoog naar 3 of 4, soms zelfs tot 16. Hierna zakt hij echter weer naar 0.
- Als ik een test uitvoer bij Speedtest.nl blijft de upload-test gewoon hangen, hoe lang je hem ook aan laat staan. De download, ping en connection tests doen het weg gewoon (download ligt rond de 450 kb)


Ik heb al met de Helpdesk gebeld, maar daar werd ik ook niet al te blij van. Die kerel checkte even of er een storing was, dit bleek niet te zo te zijn. Vervolgens kapte hij het gesprek af met "Het probleem ligt bij uw computer meneer, bekijk de netwerkkaart eens. Wij kunnen u niet helpen, tot ziens". Iets meer service mag je toch wel verwachten voor 30 Euro per maand lijkt me.


Als ik kijk naar m'n netwerklocaties zie ik daar 2 verbindingen staan. Bij de eerste staat: Lan-verbinding - Netwerkkabel is niet aangesloten - Intel(R) PRO/100 VE Network Connection. Bij de tweede staat Lan-verbinding 2 - Ingeschakeld - 3COM 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic). Deze tweede verbinding is mijn internetconnectie, en daar zie ik zo 1-2-3 geen problemen.


Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen?

Bij voorbaat dank.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Geef wat meer informatie dan krijg je eerder een reactie en mogelijke oplossing.

Welk besturingssysteem, versie en evt servicepack draai je?
Heb jij een firewal, virusscanner of alletwee draaien? Zoja welke?
Heb jij een router? Zoja welke?
Heb jij al gescand op virussen, wormen, trojans etc?
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Maxime

Johnny54 zei:
Geef wat meer informatie dan krijg je eerder een reactie en mogelijke oplossing.

Welk besturingssysteem, versie en evt servicepack draai je?
Heb jij een firewal, virusscanner of alletwee draaien? Zoja welke?
Heb jij een router? Zoja welke?
Heb jij al gescand op virussen, wormen, trojans etc?
Ok, sorry, heb niet zo'n ervaring met computerproblemen (gelukkig).

Ik heb hier Windows XP Home Edition draaien, systeemversie 5.1.2600
Ik heb momenteel geen firewall draaien, wel een up to date virussscanner, die geen virus of worm gevonden heeft
Een router heb ik niet, en m'n computer is verder ook niet aangesloten op een netwerk.
Als browser gebruik ik Internet Explorer 6.0 en als mailprogramma Outlook 6.0

De problemen zijn enkele dagen geleden pas ontstaan. Zojuist weer speedtest gedraaid en de testservice van UPC, maar weer niks...
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Maxime

Inmiddels van alles geprobeerd, maar tevergeefs. Al 10 keer gecontroleerd op spyware, 20 keer op virussen, Service Pack 2 eerst erop gezet en toen er weer afgehaald, modem gereset etc etc. maar niks lijkt te helpen...


Niemand een aanknopingspunt?
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het is een vreemd probleem.
Wat je nog kunt proberen
- de modem aansluiten op die ingebouwde Intel netwerkkaart en kijken of je het daarmee goed krijgt
- 3com kaart dëinstalleren en opnieuw installeren
- een combinatie van de twee, dus 3com dëinstalleren en uit je computer verwijderen en de ingebouwde intel kaart gebruiken.

Je kunt ook even de netwerkkabel nakijken. Branden op je netwerkkaart en modem wel de lampjes die aangeven dat er een verbinding is.Waarschijnlijk ligt het hier niet aan, maar je moet gewoon alles proberen.
 
Bovenaan