• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen Uitzending Gemist <> onjuiste bekabeling / stekkers e.d.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter roebie
  • Startdatum Startdatum
R

roebie

Hallo,

Ik heb nieuw in de digitale wereld wat televisie heet. Gisteravond het digitale kastje(geen HD) van UPC tussen DVD/Recorder (KiSS DP558) en de TV geplaatst.
Alles werkt zo ik kan zien prima.

Alleen wanneer ik Uitzending Gemist wil kijken, komt hij met de opmerking dat mijn bekabeling onvoldoende zou zijn of dat de stekkers niet deugen. :o
Ik heb gewoon keurig beeld. Hoezo zou dit niet goed zijn.

Luistert digtale televisie erg nauw wat betreft bekabeling en stekkers?

Voordat ik naar de winkel snel, wil dit toch wel met redelijke zekerheid weten of hij het straks dan wel doet.

Zijn er ervaringsdeskundigen??

Alvast bedankt. ;D
 
Ik denk dat je ergens een splitter / versterker er tussen hebt zitten, welke niet retourgeschikt is.
Dat laatste is wel nodig, omdat er - simpel gezegd - bij uitzending gemist er info van jou naar UPC toe moet. Kennelijk komt jouw signaal niet aan bij UPC.
 
Oke goede tip, ::)

Ik heb inderdaad al jaren (dus inmiddels oude) versterker er tussen zitten. Ik zal hem er tussenuit halen en kijken of Uitzending Gemist dan wel werkt.

Ik zal doorgeven of het probleem opgelost is.

Dank.
 
Ik zou ook even de volgorde aanpassen.

Als ik je goed begrijp heb je nu :

KISS --> Mediabox --> TV

Maak hiervan:

Mediabox --> KISS --> TV

Het is van belang om zo'n zuiver mogelijk signaal bij de Mediabox te krijgen, dus zo min mogelijk apparaten/splitters/versterkers/koppelstukken tussen het binnenkomende signaal en de mediabox van UPC.
 
IK heb de KiSS er helemaal even tussenuit gehaald. Helaas was dit niet met het gewenste resultaat. Ik zal morgen kijken naar een versterker die wel retourgeschikt is.

Zal eerst even de versterker er tussenuit halen om te zien of ie dan al werkt. Dit doe ik morgen wel want de halve familie ligt boven nu naar analoge tv te kijken. Als ik dit nu doe, doe ik hun geen plezier.

Ik zal morgen verder berichten.

Bedankt zover
 
Gisteren is mij helder geworden, na een aantal situaties te hebben uitgetest. Dat ik met een retour geschikte versterker alles heb opgelost. Ik heb de kabel richting de mediabox niet meer via de (oude) versterker lopen. Nu krijg ik het felicitatiescherm in beeld na de test op pagina 999. Maar er zijn een aantal zenders, bijv. 112, die niet goed doorkomen. Dus heb ik toch een versterker nodig.

Zijn er nog tips of aanbevelingen welk merk / type de favoriet is??
 
roebie zei:
Gisteren is mij helder geworden, na een aantal situaties te hebben uitgetest. Dat ik met een retour geschikte versterker alles heb opgelost. Ik heb de kabel richting de mediabox niet meer via de (oude) versterker lopen. Nu krijg ik het felicitatiescherm in beeld na de test op pagina 999. Maar er zijn een aantal zenders, bijv. 112, die niet goed doorkomen. Dus heb ik toch een versterker nodig.

Zijn er nog tips of aanbevelingen welk merk / type de favoriet is??

In deze thread kom je veel tips tegen.
Zelf ben ik heel erg tevreden met de Hirschmann GHV41M.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan