• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen tv internet en tel met feestdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bankie!

Forum Gebruiker
Berichten
11
Vanochtend werkte de tv niet. Ook internet en de telefoon werkte niet. Navraag bij de buren leerde dat zij geen problemen hadden. Toen de helpdesk van Ziggo gebeld. Na enig onderzoek bleek dat zij niets voor ons konden betekenen. Er moest een monteur bijkomen. Maandag 29 december zijn wij de eerste.
Dit betekent dat wij de feestdagen en het hele weekend zonder tv, internet en telefoon zitten. Wij vinden dit een hele slechte service van Ziggo.
Iemand dezelfde ervaringen met Ziggo?
 
Vanochtend werkte de tv niet. Ook internet en de telefoon werkte niet. Navraag bij de buren leerde dat zij geen problemen hadden. Toen de helpdesk van Ziggo gebeld. Na enig onderzoek bleek dat zij niets voor ons konden betekenen. Er moest een monteur bijkomen. Maandag 29 december zijn wij de eerste.
Dit betekent dat wij de feestdagen en het hele weekend zonder tv, internet en telefoon zitten. Wij vinden dit een hele slechte service van Ziggo.
Iemand dezelfde ervaringen met Ziggo?

Het lijkt er op dat je geen kabelsignaal in je huis krijgt. Als dat gisteravond nog wel het geval was, lijkt het me niet dat je afgesloten bent in de wijkkast in je straat en aangezien je buren nog wel signaal hebben is het geen breed probleem. Dan zou het een versterker/splitter kunnen zijn in je meterkast. Zit daar een versterker tussen waar je modem en de TV aansluitingen op aangesloten zijn ? De versterker kan uit staan door een losse stekker,kapotte zekering of door een defecte voedingsadapter. Controleer dat eens en als dit het geval is kun je misschien de TV kabel rechtstreeks aansluiten op je Abonnee Overname Punt zodat je in elk geval nog TV signaal hebt. Als de voeding adapter stuk is gegaan kun je die vervangen door eenzelfde type (zelfde stekker en spanning) die je misschien nog hebt liggen van een ander apparaat.
 
Het lijkt er op dat je geen kabelsignaal in je huis krijgt. Als dat gisteravond nog wel het geval was, lijkt het me niet dat je afgesloten bent in de wijkkast in je straat en aangezien je buren nog wel signaal hebben is het geen breed probleem. Dan zou het een versterker/splitter kunnen zijn in je meterkast. Zit daar een versterker tussen waar je modem en de TV aansluitingen op aangesloten zijn ? De versterker kan uit staan door een losse stekker,kapotte zekering of door een defecte voedingsadapter. Controleer dat eens en als dit het geval is kun je misschien de TV kabel rechtstreeks aansluiten op je Abonnee Overname Punt zodat je in elk geval nog TV signaal hebt. Als de voeding adapter stuk is gegaan kun je die vervangen door eenzelfde type (zelfde stekker en spanning) die je misschien nog hebt liggen van een ander apparaat.

Bedankt voor je snelle reactie,
Denk dat het probleem inderdaad in de versterker zit.
Ben niet zo technisch dus wacht wel op monteur.
De TIP die je gaf is erg nuttig we kunnen nu inderdaad gewoon tv kijken.
Nogmaals bedankt hiervoor
Groet Johan
 
Als het een probleem met je versterker is, zul je dat zelf moeten oplossen. Dat doet de Ziggo monteur niet voor je, althans niet gratis.
 
Als die versterker door Ziggo is geleverd, bijvoorbeeld omdat er een Cisco in gebruik is, lossen ze dat prima op. Als hij van TS zelf is, of in opdracht door een externe installateur geplaatst, dan natuurlijk niet.
 
Misschien is alleen maar de netvoedingsadapter van de signaalversterker defect en dat zou toch een fluitje van een cent moeten zijn ware het niet dat vandaag toch de zaken die een adapter kunnen leveren nog dicht zijn. :evil:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ware het niet dat vandaag toch de zaken die een adapter kunnen leveren vandaag nog dicht zijn.

De meeste bouwmarkten zijn wel open en die hebben vaak ook wel standaard adapters liggen.

Of gewoon even in de kast zoeken of er geen ander apparaat in huis is die dezelfde adapter heeft die dezelfde spanning levert en een passend stekkertje heeft.
 
Het probleem is naar het lijkt de in huisversterker ( Tradtec FRA-752/N )
Dat is geleverd en gemonteerd door een ziggo monteur (tussen het modem Ubee EVM3200 en punt waar de kabel in huis komt)
Dus het lijkt mij dat zij dit ook kosteloos moeten oplossen.
Alleen hebben ze rond deze dagen geen
monteurs die dit komen oplossen :-(
Ff geduld dus

Hou jullie op de hoogte
Groet Johan
 
de tip voor vandaag is:

zet je vrouw/vriendin op de fiets! een oude fiets, deze heeft vast een 12Volt dynamo... hard trappen,en gaan ( ook goed voor de overbodige kilo's )


suc6 berrie
 
Vandaag met een ander stroomkabeltje geprobeerd het probleem te verhelpen en zowaar het probleem is nu verholpen :-). Kabeltje of connector is schijnbaar niet helemaal goed. Probleem is dus gelukkig opgelost. Ziggo heeft vandaag nog contact met ons opgenomen en gesprek is naar tevredenheid verlopen. De monteur komt nog wel langs. Mede door jullie adviezen aan het denken gezet bedankt daarvoor.

Groet Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan