• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen telefoon meer na vervanging modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Ben86

Ik heb het alles in 1 pakket van Ziggo.

Gisteren is door een monteur bij mij een (defecte) Ubee modem vervangen door een Cisco modem. Nog voordat ik alles kon testen of alles werkte, was de monteur alweer vertrokken. De telefoon is rechtstreeks aangesloten op de cisco modem. De LED van tel 1 blijft constant knipperen.

Ik vind het eigenlijk zeer kwalijk dat de monteur na vervanging meteen weer is vertrokken zonder te testen of alles weer werkte. Ik heb geen zin om weer met mijn mobiele telefoon extra kosten te maken voor het bellen naar de Helpdesk.

Graag zou ik hulp willen van iemand van het Ziggo webcare team, om te testen of het telefoniesignaal wel goed is geactiveerd of het aan de modem ligt.

- Voordat de Ubee modem kapot ging, werkte de telefoon prima.
- Ik heb al meerdere malen de stroom van de modem afgehaald en een minuut gewacht voordat ik de stroom er opnieuw op heb gedaan. Het LED-lampje van Tel 1 blijft knipperen.
- De telefoon is (rechtstreeks) aangesloten op de tel 1 poort.
- Voordat de monteur de modem heeft vervangen, heeft hij het signaal in mijn huis gemeten. Deze was prima in orde.
- Voor zover relevant zijn dit mijn signaalwaarden:

Downstream

Channel 1: 1.4 dBmV 41.6 dB
Channel 2: 1.7 dBmV 41.5 dB
Channel 3: 1.1 dBmV 40.9 dB
Channel 4: 1.1 dBmV 41.4 dB
Channel 5: 1.8 dBmV 41.1 dB
Channel 6: 2.3 dBmV 41.2 dB
Channel 7: 2.8 dBmV 41.8 dB
Channel 8: 2.8 dBmV 41.4 dB
 
Graag zou ik hulp willen van iemand van het Ziggo webcare team

Stuur dan een privébericht, nu moet je maar afwachten of ze jouw bericht zien.

Ze zullen in ieder geval je klantennummer nodig hebben, en waarschijnlijk ook het MAC-adres van je nieuwe modem. De laatste staat op de sticker onderop achter HFC-MAC of CM-MAC.
 
Hele kleine tip van Flip, dit wordt meestal niet gedaan of aangeraden, maar het heeft mij ook een keer geholpen, doe eens,

modum, router, pc, telefoon, allemaal stroomloos zetten, dan ook het kastje dat aan je antenne uitgang aan de muur zit er afhalen, na een minuut of 2 druk je het kastje er weer in, je telefoon aan t stroom, modum aan,router aan, pc aan, alles in deze volgorde.

Hoop ik dat jij ook gered bent, (redband?) zoals ik.
 
Het is inmiddels opgelost door Webcare. Bedankt.
 
En hoe heeft webcare dat dan opgelost? Altijd handig voor alle andere lezers hier.

De modem was niet geactiveerd voor telefonie. Blijkbaar had de monteur dit wel moeten doen. Nadat de webcare de modem activeerde werkte telefonie meteen weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan