• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen telefoon bij onderhoud is gevaarlijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter birdxx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

birdxx

Is het niet gevaarlijk en ongewenst om bij onderhoud bij UPC in een bepaald gebied bij iedereen daar de telefoon af te sluiten, terwijl er nog steeds abonnees zijn zonder mobieltje? (zoals ik)
Dit zonder aanpassing voor die groep.
Wat als er zich een incident voordoet in die afgesloten periode i.d.v.v een ongeval of ziekte?
Het zijn meestal de oudere kwetsbare groepen die hier een risico lopen.
"dan moeten ze maar een mobieltje aanschaffen" is geen oplossing, want vaak is er een goede reden voor deze 'keuze' .
 
Wat moet UPC dan doen? Gratis mobieltjes uitdelen?
Telefoon, ook KPN vaste lijn, geeft geen 100% uptime garantie.
Daarom krijg je bij onderhoud van te voren bericht.
Als bereikbaarheid zo belangrijk is, de goedkoopste telefoontjes zijn 20 euro.
Prepaid kaartje erin en dan maar hopen dat de stroom niet uitvalt.....
 
"dan moeten ze maar een mobieltje aanschaffen" is geen oplossing, want vaak is er een goede reden voor deze 'keuze' .
Dat gaf ik al aan.

Ik heb nergens gelezen dat bij een abonnement bij UPC een mobieltje vereist is.
Ook is een niet-100%garantie iets heel anders dan iets bewust uitzetten.

Misschien is er en mogelijkheid tot tijdelijke omleiding?

Plus het is heel vreemd dat hier mensen zitten die constant anderen afzeiken die met kritiek op UPC komen.
Het zijn altijd dezelfde reageerders. (soms met meer dan 15,000 reacties!)
Ik kom ze op bijna alle forums tegen.
Ze werken niet bij het bepaalde bedrijf, maar gedragen zich alsof ze dat wel doen.
Deze site is om de gebruikers van UPC een stem te geven, niet om enkelingen een ego boost te bieden.
Laten we serieus reageren, en niet afzeiken aub!
 
@birdxx
Hopelijk heb je dan niet alleen een dect telefoon maar ook een met een touwtje.
Je spanning kan soms ook enkele uren uitvallen.
Dan de tip van Robert Koopman hierboven de beste.
 
Bestel je bij KPN een vaste lijn er extra bij, als je om "redenen" geen mobieltje wil.

BTW als de waterleverancier wat aan de leiding in de straat moet doen, dan sluiten ze toch ook het water af, vraag jij dan ook of ze voor jou dan tijdelijk een extra leiding naar je huis trekken zodat je wel water krijgt?
 
Dus een paar uur geen water is gelijk aan een paar uur geen verbinding met 112?
En natuurlijk kunnen we allemaal meerdere telefoonabonnementen afnemen??

Waarom proberen mensen hier met de gekste voorbeelden hun gelijk te halen?
Ik meende dat we hier zaten om elkaar te steunen tegen een grotere sterkere partij?
En niet om tegen elkaar te strijden.
Maar ik kan het verkeerd begrijpen (?)
 
Er zullen toch altijd wel buren zijn met een mobiel? Anders toch doen wat Robert Koopman zegt, 20 euries is niks.

Als de stroom uitvalt heb je ook geen telefoon.
 
hmm ik snap de gedachte opzich wel, maar denk dat omleidingen gewoon niet zo makkelijk zijn als je denkt, het gaat tenslotte om kabels onder de grond door en als bij een van de punten waar die kabels samenkomen onderhoud is kunnen ze niet zomaar opnieuw gaan graven of kabels boven de grond langs kilometers omleiden.. denk dus niet dat hier ooit verandering in zal komen en zou dan toch eerder zelf maatregelen treffen als bereikbaarheid extra belangrijk zou zijn.

wil graag optrekken tegen grotere partijen (is denk ik ook belangrijk om bedrijven scherp te houden/maken) maar denk dat hierin gewoon geen goede oplossingen zijn...
 
Als de stroom tijdelijk uitvalt is het niet alleen de dect telefoon die het niet meer doet maar het modem is dan ook offline!!!
Dit is door je zelf op te vangen d.m.v. UPS, maar deze zou wel niet aanwezig zijn bij de TS.
Dus niet gelijk schoppen tegen UPC als er eens onderhoud wordt gepleegd (met alle voordelen!!!), als je zelf niet alle voorzorgmaatregelen die je kan nemen heb genomen!!!

73's
 
Ik snap birdxx wel, de zin in de brief "zorg voor een extra toestel bij de hand", neemt zo even een gratis wissel op dat je dat maar hebt. Ach zal de veranderende tijsdgeest zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan