• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen telefonie, geen kiestoon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RRaijmakers
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RRaijmakers

Sinds zaterdag ochtend 7 juli 2012 geen telefonie meer.
Telefoon ging over, ik nam hem op, vervolgens gaf ie "verbinding verbroken"
Even later wilde ik zelf bellen en merkte dat ik geen kiestoon kreeg.
Op het Ubee UVM3200 modem branden alle lampjes normaal.
Krijg echter geen kiestoon. Volgende reeds geprobeerd:
- Andere telefoon en kabel rechtstreeks aan modem.
- Modem hele nacht zonder stroom.
- Modem gereset gedurende 10 sec.
- Modem gereset met 30/30/30 procedure.
- Ziggo helpdesk gebeld, zij hebben in modem gekeken, kunnen niets vinden.

Volgende optie is monteur langs sturen, maar aangezien ik komende week moet werken en geen vrij kan nemen en ook niemand heb die een halve dag in huis kan zijn, heb ik een probleem.
Zodoende dat ik het hier eens neerleg en wellicht een verlossend antwoord krijg.
 
zit de telefoon aangesloten op TEL1 en niet per ongeluk op TEL2?
wordt de juiste adapter gebruikt voor het modem? (een te lichte voedingsadapter zorgt voor modemuitval bij het bellen)
 
Aangesloten op tel1, originele voedingsadapter, andere geprobeerd maar maakt niets uit, nog steeds geen kiestoon.
 
dan zal toch vermoedelijk het modem defect zijn... misschien kan de helpdesk een nieuw modem opsturen?
 
Doen ze niet, willen eerst een monteur sturen. Ze zeggen dat die wellicht door herprogrammeren het ding weer aan de praat kan krijgen. Lijkt mij sterk......
 
Al een ander telefoonsnoertje gebruikt van de Modem naar je telefoontoestel? Want wellicht zit hier een breuk in.

Of eventueel een ander toestel proberen?
 
Eerste wat ik geprobeerd heb, zie startpost
 
Als je je eigen nummer belt, gaat deze dan wel gewoon over? Of is de lijn helemaal niet meer beschikbaar?
 
Als ik mijn eigen nummer bel, gaat ie gewoon over.
Trek ik de stekker uit het modem, krijg ik een in gesprek toon.
 
Misschien raar, maar als je belt en hij gaat over (te horen met de telefoon waarmee je belt), neem dan gewoon eens op met je telefoon die niet overgaat. Wie weet....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan