• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen tele2 voetbal via sport1...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dikkiedakkie
  • Startdatum Startdatum
D

dikkiedakkie

In de voetbalinternational van nr.6 stond het volgende in:

Met Tele2 (op dit moment nog exclusief rechthebbende van de live-rechten,red.)hebben we eerder gesproken over een sublicentie,maar daaar kwam het uiteindelijk niet van.Wij wilden het graag,maar Tele2 niet.(zegt Jeroen Oerlemans,genaral manager van Sport1.)

De Eredivisie moet het aanbod completeren.Maar zover is het nog niet.De Eredivisie CV is bezig de voorwaarden van het nieuwe contract op te stellen.Daaruit moet blijken of de clubs interesse hebben in een constructie waarbij meer partijen voetbal uit de Eredivisie live in beeld brengen.Mocht Sport1 daadwerkelijk de rechten in handen krijgen,dan sluit Oerlemans het liefst een langdurige verbintenis met de EVC.
 
Erg jammer! Maar, het is altijd afwachten.

UPC kan altijd nog zelf een deal proberen te maken met Tele2. Net zoals KPN en Canal Digitaal dat gedaan hebben. Dat is een goede mogelijkheid!
 
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het eredivisie voetbal via geen enkele kabelaar
te zien is, dat moet echt veranderen.

En btw, zonder eredivisie zie ik de toekomst van Sport1 er nou niet echt rooskleurig uitzien. Persoonlijk
overweeg ik opzeggen als er volgend seizoen wéér geen eredivisie te zien is.
 
Tele 2 én Sport 1 én Eredivisie CV gooien hun glazen in op deze manier. Digitale TV is zowat landelijk beschikbaar en het pakket wordt een stuk aantrekkelijker. Degenen die nu internet en tv van hun kabelaar hebben, gaan niet speciaal overstappen voor Tele2 omdat zij toevallig voetbal hebben.
 
Terug
Bovenaan