• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen sip verkeer mogelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter milhous
  • Startdatum Startdatum
M

milhous

Goedemiddag,

ik maak gebruik van een horizon box voor TV en internet
Heb zelf een Siemens Gigaset IP toestel. Deze registreert prima. Als ik gebeld word geen probleem. Echter met uitbellen wordt ELK gesprek na precies 30 seconden afgekapt.

Op advies van mijn collega een aparte modem besteld. Alles geinstalleerd. Prima stabiele internetverbinding. Horizonbox gebruik ik nu dus alleen voor TV
Siemens gigaset IP toestel registreert zich ook. Kan ook het internet op, maar......

kan niet uitgaand bellen en ook niet gebeld worden.
als ik uitga bel krijg ik een foutcode door: Geen verbinding. IP configuratie fout 0x33

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

gr.
arjen
 
milhous zei:
ik maak gebruik van een horizon box voor TV en internet
Heb zelf een Siemens Gigaset IP toestel. Deze registreert prima. Als ik gebeld word geen probleem. Echter met uitbellen wordt ELK gesprek na precies 30 seconden afgekapt.

Op advies van mijn collega een aparte modem besteld. Alles geinstalleerd. Prima stabiele internetverbinding. Horizonbox gebruik ik nu dus alleen voor TV
Siemens gigaset IP toestel registreert zich ook. Kan ook het internet op, maar......

kan niet uitgaand bellen en ook niet gebeld worden.
als ik uitga bel krijg ik een foutcode door: Geen verbinding. IP configuratie fout 0x33

Maybe it is of some use to you...

I have the gigaset working 100% fine via the following means:

1) UPC modem in bridge mode

2) On my router, assign a static local IP to the gigaset

3) On my router, forward a range of 8 high-number ports (e.g., 51000-51007) for RTP and 1 port for SIP to the gigaset's static IP. All UDP.

4) In the gigaset's configuration, tell it to use those ports

It's a bit of a nuisance to get it going, but once it is working, it seems to be solid. We have been using this setup for over a year and make and receive many long calls.

Good luck!
 
Ook ik heb een gigaset IP en een Horizon box. Alles werkt prima, kan mij niet herinneren dat ik hier echt speciale instellingen voor heb ingesteld.

Heb dit al jaren en kan mij herinneren dat ik in het verleden met een andere UPC modem wel flink heb moeten prutsen. Maar sinds de overstap op Horizon (direct vanaf dat deze box beschikbaar is) gewoon ingeplugd en gaan.
 
waterstof zei:
Ook ik heb een gigaset IP en een Horizon box. Alles werkt prima

milhous zei:
Op advies van mijn collega een aparte modem besteld. Alles geinstalleerd. Prima stabiele internetverbinding. Horizonbox gebruik ik nu dus alleen voor TV
Siemens gigaset IP toestel registreert zich ook. Kan ook het internet op, maar......

kan niet uitgaand bellen en ook niet gebeld worden.

Hij heeft echter de telefoon via een apart modem en niet rechtstreeks op de HB. Alleen wel vreemd dat hij internet via HB heeft en telefonie via apart modem. Dacht dat het altijd internet en telefonie via HB òf via apart modem, niet een combi van.
 
https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-gigaset-s675-ip/preview-handleiding-266827.html?page=0027

Heeft iets te maken met het configureren :) te maken
 
Ik heb ook een Gigaset via een Cisco modem, niets in het modem aangepast. Dit is met Voipbuster.
 
Goedemiddag,

ben weer iets verder.
toestel registreert zich EN ik kan uitgaand bellen.
Echter als ik uitgaand bel wordt de lijn na exact 32 seconden verbroken. Tevens horen beide partijen elkaar niet

Ik kan nu wel gebeld worden en dit gaat goed
Ook getest met een softphone en exact hetzelfde gebeurt als bellen met het Siemens DECT IP toestel

heb echt geen idee waar dit aan kan liggen?

gr.arjen
 
Terug
Bovenaan