• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen Signaal

  • Onderwerp starter gilbertmulder
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gilbertmulder

Onlangs overgestapt van Alles in een extra naar Horizon max.

Eigenlijk vanaf het begin ellende en op dit moment is het zo dat er geen signaal meer binnenkomt waardoor ik geen TV, Internet en ook geen telefonie meer heb.

Ziggo monteur komt pas Woensdag.... In welke tijd leven wij.

Resume:
Diverse onderdelen van Horizon Go functioneren vanaf dag een niet. (Denk hierbij aan Myprime en On Demand)
Internet signaal in huis is nu zwakker dan voorheen.
Diverse klachten over bovenstaande ingediend. Helaas niets opgelost.

Vandaag vrijdag 22-5 de tv willen aanzetten krijg ik de melding dat er geen signaal is.
Blijkt dat er helemaal geen signaal bij mij thuis meer binnenkomt.
Aangezien ik de enige aansluiting ben op deze postcode is er blijkbaar geen sprake van een "groepsstoring" waardoor ik dus pas woensdag aan de beurt ben en eventueel wordt geholpen.

Tot woensdag dus geen Telefonie, internet en TV. Is dit nog normaal?

Hoe ziet het uit met schadevergoeding of moe tik mij tevreden stellen met 20 euro omdat ik nu 5 volle dagen geen gebruik kan maken van de diensten van Ziggo?
 
Internet signaal in huis is nu zwakker dan voorheen.

Ik neem aan dat aan je internet zelf niets gewijzigd is door het overgaan naar een ander abonnement, je hebt hetzelfde modem gehouden toch ?

Als het internet langzamerhand minder wordt, met veel storingen en je TV signaal ook langzamerhand slechter werd waarna je nu helemaal geen signaal meer in huis krijgt lijkt het me niets met het overgaan van je abonnement te maken te hebben, maar met een signaal probleem. Misschien een defecte grondkabel of zoiets. Je zult dan moeten wachten op een monteur. Misschien nog een keer bellen en kijken of er niet eerder iemand kan komen, Ziggo kan ook op zaterdag of in de avond komen volgens mij.

Wat je zelf nu wel kunt controleren: Heb je soms een versterker in je installatie zitten waar je modem op zit en de TV's in je huis ? Het is een bekend verschijnsel dat de netvoeding van die versterkers na een aantal jaren stopt met werken. In het begin werkt de versterker dan steeds slechter waarna hij op een gegeven moment helemaal stopt. Mocht je (in de meterkast) een versterker hebben zitten die met zo'n stekker-netvoeding aangesloten zit, kun je misschien proberen of het weer gaat werken als je een andere netvoeding aansluit als je heel toevallig zo'n voeding met dezelfde spanning (en stekker) hebt liggen.
 
Het modem is idd niet vervangen.

Het "online" ledje brandt niet meer. Heb dus geen internet.
Op tv krijg ik de melding dat er geen signaal is.
Op de horizon krijg ik een soortgelijke melding
Ook analoog, Nederland 1, functioneert niet.
De telefoon blijft dood, geen kiestoon.

Bij het installeren van het horizon apparaat heeft de monteur een nieuwe retoursgeschikte versterker geplaatst. Zover ik kan zien, functioneert deze nog. Althans er brand een groen ledje bij "on"
 
Je kunt nog proberen om een tv die analoog kan ontvangen rechtstreeks aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt) dus voor de versterker. Dan zou je beeld moeten hebben. Als dat niet werkt, komt er geen signaal bij je huis aan en is er dus iets mis met de kabel naar je huis of in de aansluitkast in de straat. Heb je daar echter wel signaal, dan is de versterker vermoedelijk stuk.

(Als je internet modem niet 'achter' de versterker zit aangesloten dan weet je ook dat het niet aan de versterker ligt)
 
Er komt geen signaal ons huis binnen. Ik heb ook geen analoog.
ook als ik de versterker tussenuit haal niet.
Aangezien ik de enige ben met een ziggo aansluiting in het gebied waar ik woon (buitengebied roermond), laat men mij dus nu gewoon in de kou staan. En komen ze woensdag.....misschien.
Ik schrijf misschien omdat tot nu toe elke afspraak die ik met een een ziggo monteur had, op een andere dag heeft plaatsgevonden dan gepland. (of ziek, of adres niet gevonden of verkeerd ingepland of supervisor heeft een ongeldige actie uitgevoerd) Er is altijd wel wat. Dus moet nog maar zien of er woensdag iemand komt
Tot woensdag in ieder geval niet werken dus..... lekker vrij.

Onlangs jaarcontract moeten afsluiten vanwege dat Horizon gedoe. Neem aan dat ik die zonder opgaaf van reden mag beëindigen nadat ik ziggo in gebreke heb gesteld en nog eens 21 dagen wacht.....
 
Je hebt toch een consumenten abbo.
Dan betaal je dus voor deze 'mindere' service.

Dat is de keerzijde van een zo laag mogelijke prijs willen.

Als je snellere service wil, dan moet je meer betalen.
Door een abbo te nemen met een servicelevel.
 
Ik zou nog ff snel het AOP van de muur schroeven,coax plug er op zetten en even kijken, misschien is er iets in het AOP gesneuveld.. zo niet dan weet je dat in elk geval zeker.
 
Je hebt toch een consumenten abbo.
Dan betaal je dus voor deze 'mindere' service.

Dat is de keerzijde van een zo laag mogelijke prijs willen.

Als je snellere service wil, dan moet je meer betalen.
Door een abbo te nemen met een servicelevel.



Wat een rot opmerking, TS mag toch zeker wel zelf kiezen. Ziggo hoort er echt niet zo lang over te doen.

G.bruiker komt tenminste met een tip, kan je van jou niet zeggen.
 
Wat een rot opmerking, TS mag toch zeker wel zelf kiezen. Ziggo hoort er echt niet zo lang over te doen.

G.bruiker komt tenminste met een tip, kan je van jou niet zeggen.

Is geen rotopmerking, maar gewoon de realiteit. We willen graag voor zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk centen. Daarnaast vinden we dat we tegenwoordig maar overal recht op hebben.
De 22e is de melding gedaan (op een vrijdag). Ja, het is jammer.. Er zit een weekend tussen en een feestdag, maar in principe komt Ziggo 2 werkdagen later. Voor een consumenten abonnement is dat gewoon een nette responstijd.
Als internet ZO belangrijk voor je is, neem je een XS4ALL abbo met 3G backup of een zakelijke lijn met een SLA. En anders wacht je dus maar 2 werkdagen.
 
Als internet ZO belangrijk voor je is, neem je een XS4ALL abbo met 3G backup of een zakelijke lijn met een SLA. En anders wacht je dus maar 2 werkdagen.


Sinds wanneer bepaal jij wat iemand gaat nemen?? Moet niet gekker worden met jou! of de melding nou de 22 ste is of niet, doet weinig ter zake , TS zit zonder , met alles dus!

Als TS nou nog analoog tv zou kunnen kijken dan is dat nog wat anders maar echt helemaal zonder......ronduit klote!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan