• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

luitens

Hoi,

Ik heb het forum doorplozen met de zoekfunctie maar kan mijn probleem niet vinden. Ik heb sinds eergisteren een Humax 5200-decoder.

Op het moment dat ik de zenders wil gaan installeren, blijft het signaal op 0% en geeft hij aan dat hij geen zenders gevonden heeft.

Ik heb alle aansluitpunten in huis geprobeerd (de decoder ook direct aangesloten op het eerste aansluitpunt en ook met een antenneversterker zonder succes).

Bestaande CI+ en digitale decoders geven allemaal prima beeld (ong. 80%).
Waar kan dit aan liggen?

Grt,
Mark
 
Fabrieksinstellingen

Misschien is dit geen nieuw apparaat, of is hij eerder gebruikt in een andere regio. In dat geval zou ik alles eerst terugzetten naar de staat "af fabriek". Dit staat in het menu als: Instellingen->Installatie->Fabrieksinstellingen
 
Hoi,

Thanks voor jullie reacties.
De fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd (helaas zonder resultaat).

Ik ga ermee terug.

Grt,
Mark
 
Hoi,

Thanks voor jullie reacties.
De fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd (helaas zonder resultaat).

Ik ga ermee terug.

Grt,
Mark

Heb je bij de installatie wel de juiste Frequentie en Net ID ingevuld, hierdoor worden de zenders opgehaald en naar jou gestuurd.

Bovendien dient de eerste keer je Smartcard te worden geactiveerd, dit kan je dealer doen als hij hiertoe bevoegd is en anders kan Ziggo dit op afstand voor je doen (bij een all in one ab bel gratis1200) anders 0900-1884.

@The Grouch,
Je had Mark toch beter kunnen informeren, hij begint net. Even nadenken.
Nu heeft hij misschien al zijn Humax weggebracht zonder verder goed te kijken.
Van veel winkels hoef je een direct technisch onderzoek ook niet te verwachten.

Gerard.
 
Bedankt voor je reactie, Gerard.
Het zat hem waarschijnlijk wel in de hardware (heb een andere gekregen en nu is het oké).

Hij haalt nu inderdaad netjes de zenders op (en geeft aan dat er signaal is) nadat je net-id en frequentie hebt ingevuld. (deze had ik ook geprobeerd op de andere, maar daar zonder succes)

Grt,
Mark
 
@The Grouch,
Je had Mark toch beter kunnen informeren, hij begint net. Even nadenken.
Nu heeft hij misschien al zijn Humax weggebracht zonder verder goed te kijken.
Van veel winkels hoef je een direct technisch onderzoek ook niet te verwachten.

Gerard.

Ik denk niet dat het gepast is dat je mij gaat vertellen hoe ik moet reageren.
Dat jij anders wil reageren is prima.

Overigens was mijn reactie 'spot on', want het apparaat was wel degelijk defect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan