K
Klaus_1250
Sinds iig gisteren liggen in Roosendaal (regio 1111) de transponders 16 (562.750) en 25 (690.750) eruit. 25 geeft af en toe heel even een signaal door, 16 doet helemaal niks.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Bekabeling en stekkers zijn hier allemaal in orde. Tot voor kort was er trouwens geen enkel probleem met die twee transponders (Digitenne Roosedaal staat toch al twee maanden + aan?). Maar ik zal alles nog ff dubbelchecken.
Meeste kabel en alle stekkers zijn nieuw/recent (goed afgeschermd). Paar jaar terug al gedaan, omdat ik toen in de veronderstelling was dat de digitenne zender in Roosendaal al veel eerder online zou komen.
Er is maar 1 kabel (6m) die wat ouder is, en dat is die tussen de groene kabel en de splitter (tv/radio/data), maar die loopt onder de vloer. Heb hem nooit vervangen omdat ie vrij dik/stug (heeft nog een ouderwets dikke koperen mantel).
Maar, het probleem doet zich dus pas tussen 2 weken en 1 dag voor. Alles gechecked, maar direct na de tv/radio/data splitter is er al geen signaal (transponder 16, als in echt geen signaal) of een zeer gestoord signaal (transponder 25, kwaliteit 25-40%). Komt hier overigens wel vaker voor, dat transponder er 1 - 3 dagen compleet uit liggen en gezien het feit dat Roosendaal al een tijdje uitzend en er tot nu toe geen probleem mee was en er verder niks hier veranderd is, lijkt het me stug dat ik het hier moet zoeken.
Dan zit het of in de WCD/Splitter die door @home destijds geplaatst is of in de kabel daarnaar toe vanaf de groene kabel, maar dan is het onwaarschijnlijk dat transponder 16 echt geen signaal levert (verwacht dan een signaal met veel storing).
Direct op de groene, door de monteur van @home destijds. Weet even niet meer uit mijn hoofd hoe precies, volgens mij zijn het twee geknepen f-connectors met een verbindingsstuk ertussen.Zou je willen uitleggen hoe de situatie precies is met de groene kabel en de coax die vanaf daar naar de splitter toe loopt? Is die grijze kabel direct op de groene gemonteerd, zit daar iets tussen in de vorm van een AOP oid? Heb je dit zelf gedaan of is dit uitgevoerd door een monteur van Ziggo?
Transponder 25 is weer up (signaalkwaliteit 90%), 16 is nog altijd half/half (signaalkwaliteit 50-60%). Blijkbaar is er wel wat aan gedaan, maar is er toch nog ergens een probleem.