• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen signaal op Sport 1 select

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjeppie

Sinds een paar dagen heb ik geen signaal meer op Sport 1 select. De rest van de sport 1 zenders werken perfect. Ik heb een reset van tv en CI+ module geprobeerd. En tevens het hele kabelwerk in het huis. Nou kan ik ook al een jaar geen nat geo meer kijken dit begon toen ik van een digitale decoder naar module ging. Dat nam ik voor lief aangezien dit alleen dus op mijn slaapkamer is (woon nog bij ouders)

Voor de duidelijkheid het is alleen bij mijn tv de rest van het huis ontvangt sport 1 select wel maar die hebben allemaal een decoder.

De signaal sterkte is altijd +75% van de rest van de zenders
Kwaliteit tevens altijd 100%

Het enige wat ik er raar uit vind zien is dat alle sport 1 zenders op 400Mhz zitten en select bij mij op 810Mhz

De spullen:
- Sony W655a 42Inch ----> specs https://tweakers.net/pricewatch/333508/sony-kdl-42w655a-zwart/specificaties/
- Smit CI+ module (jaar oud)
- Ziggo Alles-in-1 Plus
- Sport 1 pakket

Iemand enig idee wat het kan zijn? (handmatig afstemmen kan helaas niet dit is grayed out bij tv instellingen)
 
Het kan een signaal probleem zijn. De 800mhz band wordt voor 4g mobiele telefoon gebruikt sinds kort. Als je kabel niet genoeg afschermt of als je stekkers met plastic kapjes gebruikt kan dat 4g signaal in je kabel komen en het 800mhz kabel signaal wegdrukken. Als je zeker wilt weten of dit het geval is of dat je tv toch een probleem heeft moet je jouw tv even aansluiten op het AOP. Is het dan wel goed, dan moet je de kabels en stekkers controleren. Werkt het daar nog niet dan moet je het probleem in je tv zoeken.
 
Het kan een signaal probleem zijn. De 800mhz band wordt voor 4g mobiele telefoon gebruikt sinds kort. Als je kabel niet genoeg afschermt of als je stekkers met plastic kapjes gebruikt kan dat 4g signaal in je kabel komen en het 800mhz kabel signaal wegdrukken. Als je zeker wilt weten of dit het geval is of dat je tv toch een probleem heeft moet je jouw tv even aansluiten op het AOP. Is het dan wel goed, dan moet je de kabels en stekkers controleren. Werkt het daar nog niet dan moet je het probleem in je tv zoeken.

Ik denk dat het probleem ergens anders ligt.
Ik heb zelf ook in eens problemen met Sport1 Select, terwijl de andere Sport1 zenders perfect beeld geven.
Dit is overigens alleen op mijn Humax 5200 decoder.
Het schermpje van mijn humax meld " unknown "
Op mijn tv met een CI+ kaart heb ik wel beeld
Dit terwijl mijn humax veel betere en kortere kabels heeft en mijn tv met CI+ kaart normaal meer problemen heeft met het signaal.

Ook hier een topic over het zelfde probleem.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=46911
 
Ik denk dat het probleem ergens anders ligt.
Ik heb zelf ook in eens problemen met Sport1 Select, terwijl de andere Sport1 zenders perfect beeld geven.

De Topicstarter meldde dat alle Sport-1 zenders in de 400 MHz zitten en alleen dit ene kanaal met problemen zit in de 800MHz band. Daarover zijn al vele topics van mensen die daar last hebben van storing van het 4G netwerk wat momenteel uitgerold wordt. Dit klnkt exact hetzelfde. In het andere topic is ook alleen maar melding dat sommige mensen storing hebben, maar de oorzaak heeft nog niemand gevonden.

De test is simpel:
Koppel het apparaat wat niet goed werkt los van de normale coax aansluiting en sluit het rechtstreeks (met een nieuwe kabelkeur-kabel) aan op het AOP, meestal in de meterkast, zonder de internet splitter, versterker of splitter en kijk of na eventueel opnieuw zoeken van de zenders het probleem nog steeds bestaat. Is het probleem dan weg, dan moet je het in de bekabeling in huis zoeken. Meestal is het zo simpel als een coax-stekker met een plastic kapje waardoor signaal van buiten kan binnendringen in de kabel.
Dus niet direct alle kabels in huis gaan vervangen, maar gewoon een simpele test door de TV desnoods tijdelijk in de gang bij de meterkas tneer te zetten en dit even testen, dan weet je alles.
 
Na alles nog eens nagelopen te hebben, bleek er toch een probleem met een kabel te zijn.
Je kan nog zulke goede kabels hebben, maar een knik er in is toch niet echt gunstig ( zat klem tussen een meubel en de muur )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan