• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen signaal na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
28
Sinds enige weken krijg ik om de zoveel tijd na het opstarten in beeld dat het antennesignaal verstoord is en blijft het beeld zwart.
De doorlus werkt dan nog wel, op mijn tv heb ik gewoon digitaal beeld. Beetje rommelen aan de ingangsplug lost het probleem weer op. Heb de plug al vervangen door een betere Hirschmann maar probleem blijft bestaan. Lijkt mij niet aan het signaal te liggen anders zou ik geen perfect digitaal beeld op de tv hebben via de doorlus.


Iemand een suggestie?
 
Geen kant-en-klare oplossing, maar een paar dingen die je kunt bekijken:

Kijk je via de doorlus dan naar dezelfde zender, dus beide de HD versie van dezelfde zender ? Bij een signaal probleem kan het zijn dat maar enkele zenders gestoord worden.

Zie je (als het beeld zwart wordt) nog wel het menu van de Humax als je dat kiest ? Anders zou het ook nog een probleem in de HDMI verbinding naar de TV kunnen zijn.

Wat geeft het signaal aan op het moment dat je problemen hebt ? Via het menu kun je de signaal kwaliteit en BER zien, zijn die dan ook afwijkend ?
 
Beste CeeS,


Ik kijk inderdaad naar dezelfde zender. Jouw overige opties zal ik bekijken wanneer het probleem zich weer voordoet. Dat is gelukkig niet iedere dag.
Je hoort het.
 
Raar maar waar. Sinds de laatste reactie geen enkele keer meer uitgevallen. Denk zelf nu dat het externe oorzaak geweest moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan