• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen signaal meer na reset naar fabrieks instellingen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter smiling
  • Startdatum Startdatum
S

smiling

Gebeld met de helpdesk omdat ik op meerdere zenders geen geluid had en tevens geen informatie op de TV Gids.

Ik kreeg contact met een vriendelijke helpdesk medewerker die mij vertelde dat er op 4 november een update zou zijn uitgerold die deze problemen zou kunnen verhelpen.

Ik moest dus de box uitschakelen en daarna weer inschakelen en de channel down knop op de box ingerukt houden.

Dit gedaan hebbende zag ik dat er wat ingeladen werd. nadat de update in de box was ingeladen ben ik naar de TV gids gegaan en daar bemerkte ik dat er nog steeds geen informatie was. :embarassed:

De medewerker is toen op zijn locatie gaan kijken of er bij hem wel gewoon informatie te zien was. En ja hoor bij hem was er gewoon informatie op de tv gids.

Hij vertelde mij toen dat er niets anders reste dan de box terug te brengen naar de fabrieks instellingen.

dus naar het menu dan naar opties - horizon box - fabrieks intellingen. vroeg ik toen nog. weet je het zeker. ja zei hij geen probleem. daarna bleef de box hangen in instellingen en geen beeld op de TV. Na ongeveer 10 minuten was er nog niets verandert en vertelde de medewerker mij dat er niets anders op zat om de stekker uit het stopcontact te halen. zo gedaan.

40 seconden later de stekker er weer ingedaan en ik kreeg weer hoop.

na een paar seconden kreeg ik beeld op de TV een horizon box met een scannende licht die heen en weer ging. dat bleef zo een paar minuten en toen foutmelding 1090. O zei de medewerker ik heb slecht nieuw voor u er is geen contact met uw box. ik zal een monteur moeten sturen. ik dacht bij mezelf daar gaat m'n tv avond. Toen vroeg de medewerker wanneer kan de monteur bij u langs komen, ik zei in een grap over 10 minuten. de medewerker zei dat gaat helaas niet. de monteur kan niet eerder komen dan volgende week dinsdag (13 november). :'( dat wordt dus niet alleen een voetballoze avond maar ook een hele week zonder mijn favoriete programma's.

Let dus op met de box terug te zetten naar de fabrieks instellingen. het kan dus net als bij mij fout gaan.

zou bijna terug gaan naar mijn oude systeem.
 
Analoog blijft nog wel beschikbaar, dus je kan nog wel wat TV kijken ;) Maar het is natuurlijk wel zwaar vervelend. Ik heb uit eigen ervaring gemerkt dat de bekabeling voor de Horizon nog preciezer komt. Heb je een versterker?
 
Ja er zit een versterker tussen. de monteur die het systeem heeft aangesloten heeft het signaal getest en het signaal was uitstekend
 
Dat was bij mij ook het geval, maar voor een week terug ineens storingen. Bleek het signaal te goed te zijn (te veel versterkt). Welke versterker heb je en hoe lang is de bekabeling tussen AOP en versterker en tussen versterker en Horizon?
 
Heb een versterker van UPC zelf de Tratec BDA01 de versterker zit direct op de aansluitingspunt en de kabel tussen de versterker en de horizon box is ongeveer 2,5 meter
 
Die versterkt alle uitgangen met 4 db, dus het kan weleens te maken hebben met oversturing.
 
dus jou advies is probeer het eens zonder versterker?
 
Je kan het proberen? Wat geven de down- en upstreams voor een waarden in de webinterface?
 
Ik zou straks de box nog eens een keer uit- en aanzetten. Kan best zijn dat ie dan wel contact kan maken. Soms komt het 'modem' wat ingebouwd is, later online dan de box nodig heeft, dat zou zo maar eens de oorzaak kunnen zijn :)
 
De upstream is 4 kanalen waarvan de sterkste 49,7 is

de downstream is 8 kanalen waarvan de sterkste 11,4 is
 
Terug
Bovenaan