S
SveGo
In ons huis (2 kamer appartement) zat nog geen TV aansluiting in de slaapkamer, vandaag dus maar een kabel getrokken. Echter zodra de splitter aangesloten is heb ik geen (goed) signaal meer op beiden TV's. Als volgt de situatie;
Meterkast ---> Splitter ---> MediaBox
|
|
---> Slaapkamer TV
De gebruikte bekabeling naar de slaapkamer is een Koka799, met hirschmann splitter (VFC0421).
Zodra ik de nieuwe kabel naar de slaapkamer direct aansluit in de meterkast heb ik prima beeld in de slaapkamer, dus de nieuwe kabel is goed aangesloten. Echter zodra ik de splitter er tussen zet heb ik geen tot nauwelijks analoog signaal. De Mediabox geeft dan ook de melding dat er geen kabel is aangesloten. Zodra de kabel uit de andere tv wordt getrokken is het beeld iets beter maar nog steeds niet bruikbaar.
Ik vermoed dat ik een versterker nodig heb, echter voordat ik er een ga aanschaffen zou ik zeker willen weten dat dit de oplossing zou kunnen zijn, en ook graag welke versterker ik aan zou moeten schaffen.
Verder;
- Hirschman f-connectoren gebruikt
- Kabel naar tv heeft hirschman male/female pluggen
- Als wanddoos is een hirschmann eindpunt(radio/tv) gebruikt
De gebruikte materialen zijn volgens mij van voldoende kwaliteit dus hier kan het niet aan liggen. Voor zover ik kan zien zijn de f-connectoren correct aangesloten (mantel zit tussen de plug en de buitenkabel, er steken geen losse manteldraden tegen de kern). Vandaar dat ik het vermoeden heb dat mijn signaal te zwak is en een versterker voor mij de uitkomst kan bieden. Graag jullie ideeen en tips!
Meterkast ---> Splitter ---> MediaBox
|
|
---> Slaapkamer TV
De gebruikte bekabeling naar de slaapkamer is een Koka799, met hirschmann splitter (VFC0421).
Zodra ik de nieuwe kabel naar de slaapkamer direct aansluit in de meterkast heb ik prima beeld in de slaapkamer, dus de nieuwe kabel is goed aangesloten. Echter zodra ik de splitter er tussen zet heb ik geen tot nauwelijks analoog signaal. De Mediabox geeft dan ook de melding dat er geen kabel is aangesloten. Zodra de kabel uit de andere tv wordt getrokken is het beeld iets beter maar nog steeds niet bruikbaar.
Ik vermoed dat ik een versterker nodig heb, echter voordat ik er een ga aanschaffen zou ik zeker willen weten dat dit de oplossing zou kunnen zijn, en ook graag welke versterker ik aan zou moeten schaffen.
Verder;
- Hirschman f-connectoren gebruikt
- Kabel naar tv heeft hirschman male/female pluggen
- Als wanddoos is een hirschmann eindpunt(radio/tv) gebruikt
De gebruikte materialen zijn volgens mij van voldoende kwaliteit dus hier kan het niet aan liggen. Voor zover ik kan zien zijn de f-connectoren correct aangesloten (mantel zit tussen de plug en de buitenkabel, er steken geen losse manteldraden tegen de kern). Vandaar dat ik het vermoeden heb dat mijn signaal te zwak is en een versterker voor mij de uitkomst kan bieden. Graag jullie ideeen en tips!
