• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen reply op ping naar één specifiek adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zzzimple

ik heb mijn Ubee modem in bridge mode laten zetten door Ziggo en heb mijn Asus RT-N66U router hier op aangesloten. Internet en LAN werken allemaal prima - behalve één zeer opmerkelijk punt.

Ik kan alle domeinen (google, nu.nl etc.) pingen en krijg netjes een reply, behalve één adres (domein). De ping resolved het IP adres van dit domein juist, maar geeft geen reply.

Vanaf ieder willekeurig ander (internet)netwerk krijg ik netjes een reply. Ik heb mijn router terug gezet naar fabrieksinstellingen, een andere router gebruikt maar allemaal geven hetzelfde probleem.

Wanneer ik echter mijn computer rechtsreeks in de UBEE aansluit krijg ik mijn public Ziggo IP toegewezen op mijn computer en kan ik dit domein WEL pingen!

Sluit ik vervolgens mijn router (Asus) of de tweede router (D-link) weer aan dan kan ik niet pingen. Zelfs met de firewall helemaal uit op de router en in Windows - geen reply.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is??
 
Het kan zijn dat de firewall van dit ip-adres geen antwoord wil geven aan jouw ip-adres. Als je een traceroute doet (tracert [ip-adres] in een dos-venster) zie je in dat geval wel een aantal tussenstappen antwoorden, maar niet de laatste hop. Je kunt daar dus niet veel aan doen, dat is de configuratie van de bestemming die dan niet reageert. Vermoedelijk is in dat geval je ip-adres ook in een andere range dan wanneer je jouw pc direct aan het modem hangt ?

Een andere optie is dat de firewall van jouw Asus router de ping replies van dit domein tegenhoudt.

Kun je wel gewoon verbinding maken met een server op dat domein ?
 
Het kan zijn dat de firewall van dit ip-adres geen antwoord wil geven aan jouw ip-adres. Als je een traceroute doet (tracert [ip-adres] in een dos-venster) zie je in dat geval wel een aantal tussenstappen antwoorden, maar niet de laatste hop. Je kunt daar dus niet veel aan doen, dat is de configuratie van de bestemming die dan niet reageert. Vermoedelijk is in dat geval je ip-adres ook in een andere range dan wanneer je jouw pc direct aan het modem hangt ?

Een andere optie is dat de firewall van jouw Asus router de ping replies van dit domein tegenhoudt.

Kun je wel gewoon verbinding maken met een server op dat domein ?

Mijn public IP is hetzelfde op mijn Asus router en wanneer ik mijn computer rechtreeks aan de UBEE aansluit (94.213.x.x).

Traceroute stop voor de laatste hop wanneer ik het uitvoer via mijn router - hij bereikt het eind IP adres dus niet.

Sluit in de computer weer rechtsteeks aan op de UBEE dan gaat de traceroute goed... echt heel vreemd.

Ik heb mijn Asus router uitgesloten aangezien ik met mijn d-link router precies hetzelfde heb.... via router(s) gaat het fout, rechtstreeks op het Ubee modem gaat het goed en ALLEEN voor dit IP adres. Alle willekeurige andere IP adressen/domeinen geven allemaal netjes een reply.... heel vaag!
 
Hier met de Ubee zonder router (evm3200) en een netgear wndr3700 kan ik wel pingen. Het moet dus aan de asus liggen.
Je public IP mag op de asus NIET hetzelfde zijn als met de PC direct op de Ubee tenzij het mac adres van de asus (wan zijde) gelijk gemaakt is aan die van de PC.
Ik zou de boel een goed resetten. Eerst de Ubee (met de asus UIT) en dan de asus aanzetten.
 
Mijn public IP is hetzelfde op mijn Asus router en wanneer ik mijn computer rechtreeks aan de UBEE aansluit (94.213.x.x).

Als je Ubee echt in bridge staat zou je verwachten dat het ip adres anders is. Als je modem in bridge staat kun je ook niet in de router-setup komen, kun jij dat ook niet ?
 
Als de Ubee in 'bridge' mode staat is het 'RTR' ledje uit. Dat is het laatste groene ledje. (Of het eerste ledje. :wink:)
 
Het 'RTR' LEDje is inderdaad uit en ik kan ook niet meer op de webinterface van de Ubee komen nadat Ziggo het modem in bridge heeft gezet.


Ik heb de Ubee een reset gegeven door het reset knopje ingedrukt houden en vervolgens de Asus aangezet - geen ping mogelijk :-(

Ik heb mijn D-link aangesloten en gereset naar fabrieksinstellingen; Ubee en D-link uit, Ubee eerst laten starten en vervolgens de D-link - geen ping mogelijk :-(

Ik krijg op de D-link inderdaad een andere public IP adres van Ziggo.

Sluit ik nou mijn laptop rechtstreeks aan op de LAN1 (waar normaal de router in zit) poort van de Ubee dan kan ik pingen!!

Het lijkt mij dus dat er iets in de router(s) moet zitten aangezien het met een default configuratie met twee verschillende routers fout gaat.

Nu de Asus nog een keer naar fabrieksinstellingen resetten, maar ik betwijfel of dit zal gaan helpen.

Zou er dan toch een instellingen in de router kunnen zitten, zelfs vanuit de fabrieksinstellingen???

====
Kleine kleine aanvulling.

Wanneer ik beide routers aansluit krijg ik een public IP in de range 94.213.165.X maar wanneer ik mijn laptop rechtreeks op de LAN poort van de Ubee aansluit krijg ik een IP in de range 212.127.224.X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je public IP wordt bepaald door het eerste MAC adres dat achter een modem hangt. Als het routerdeel in de Ubee aan staat, is dat het eerste MAC adres. In jouw geval bij bridge mode, is dus het MAC adres van je eigen router of laptop het eerste achter de modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan