• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen radio sig. met BDA-01 versterker

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik gebruik een BDA-01 opsteek versterker van UPC. Signaal naar de televisies door het hele huis is prima, inclusief het retour signaal. Maar het radio signaal verdwijnt dan helemaal.
Sluit ik de radio met een kort nieuw snoer rechtstreeks aan op de AOP (ouderwets in de woonkamer) dan is het radio signaal prima. Zet ik vervolgens de BDA-01 ertussen..... WEG RADIO
Tuurlijk kan ik de digitale radio van UPC gebruiken via de TV, maar ik geef de voorkeur aan de analoge radio zenders. Iemand een idee hoe dit kan en op te lossen is? Of is de versterker gewoon kapot.
 
Je heb de radio linksonder aangesloten op de BDA-01 en niet ergens anders neem ik aan?
 
bartech zei:
Je heb de radio linksonder aangesloten op de BDA-01 en niet ergens anders neem ik aan?

Zou weinig uitmoeten maken op welke uitgang het zit, aangezien alle dtv ondersteunen en alle retour geschikt zijn, zou die dus ook de radio freqenties door moeten laten.
 
Devil-Strike.net zei:
Zou weinig uitmoeten maken op welke uitgang het zit, aangezien alle dtv ondersteunen en alle retour geschikt zijn, zou die dus ook de radio freqenties door moeten laten.

Lijkt mij ook. Zou het eventueel kunnen dat door de versterker het radiosignaal overstuurd wordt? Lijkt me sterk, maar goed. In dat geval is het op te lossen door een splitter toe te voegen.
 
jtech zei:
Lijkt mij ook. Zou het eventueel kunnen dat door de versterker het radiosignaal overstuurd wordt? Lijkt me sterk, maar goed. In dat geval is het op te lossen door een splitter toe te voegen.

Ja zou goed kunnen maar dan nog hoor je wel radio teontvangen, iedergeval 1 of meerdere zenders, maar de TS ontvangt totaal niets, dus denk eerder dat er een condensator in de opdruk versterker kapot is.
 
De BDA-01 is een opsteekversterker voor plaatsing op een 2-gats wcd (R&TV), dus met gescheiden aangeboden radio en televisie signalen.
Deze versterker houd de radio en tv signalen gescheiden. Dat betekent dat er op de tv uitgangen geen radiosignalen en op de radio uitgang geen televisiesignalen zijn.

Als de topicstarter zijn radio op de radiouitgang van de BDA-01 aansluit en geen radiosignaal krijgt dan is er inderdaad iets niet goed. Mogelijk is de versterker kapot, maar ook een slecht contact tussen de wcd en versterker of tussen versterker en kabel is mogelijk.
 
Terug
Bovenaan