• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen programmagids op NL 1, 2 en 3 en SBS 6, Net 5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rob D
  • Startdatum Startdatum
R

Rob D

Sinds begin deze week heb ik een HB. In de eerste 2 dagen was er niets vreemds te zien. Sinds woensdag heb ik ineens geen programma gids op Ned 1, 2 en 3 en SBS 6 en Net 5.
Dit wil zeggen, ik zie het huidige programma met titel en info en in sommige gevallen het daarop volgende programma, maar daarna geeft het systeem aan dat er geen informatie beschikbaar is.

Overige zenders hebben vooralsnog geen probleem. Herkent iemand dit?

Wat kan ik er tegen doen?
 
Voor deze zenders is er maximaal 72 uur programmagegevens beschikbaar (op de overige zenders 14 dagen). Daarom merk je het op deze zenders sneller als er geen nieuwe programmagegevens binnenkomen.

Een fout die ik wel eens gehoord hebt is dat mensen alleen de TV uitzetten en de box zelf altijd aan laten staan. Hij gaat pas nieuwe gegevens binnenhalen als hij in standby staat.

Het klopt dat je de info van het huidige en volgende programma wel te zien krijgt als er verder geen programmagegevens beschikbaar zijn; deze komen op een andere manier binnen.
 
michieldejong zei:
Een fout die ik wel eens gehoord hebt is dat mensen alleen de TV uitzetten en de box zelf altijd aan laten staan. Hij gaat pas nieuwe gegevens binnenhalen als hij in standby staat.

Het klopt dat je de info van het huidige en volgende programma wel te zien krijgt als er verder geen programmagegevens beschikbaar zijn; deze komen op een andere manier binnen.

Allemaal onzin
14 dagen EPG ophalen in stanby, waar haal je het vandaan.

En de 24h EPG wordt gewoon op elk momenst aangepast op het moment dat er een ca. 1 h voorbij is.
Dat kan je op alle TV's , met DVB-C goed waarnemen.

Dat Horizon Box iets niet goed weergeeft komt omdat het een knudde box is met knudde software.

Mag hopen dat de nieuwe software "testers" dit goed in de gaten houden.
 
Heel omslachtig. Maar om de programmagids weer goed te krijgen kun je hem in de fabrieksinstellingen zetten. Opnieuw installeren dus. Dan werkt het 9/10x wel weer. Maar het is idd duimen dat ze dit in juli met de nieuwe software oplossen.
 
coco zei:
Allemaal onzin
14 dagen EPG ophalen in stanby, waar haal je het vandaan.
Ik heb het hier vandaan
https://ziggoforum.nl/posts/631199/
Of het echt waar is weet ik ook niet maar ik heb zelf ook de indruk dat de lange termijn EPG alleen bijgewerkt wordt in standby. Dat de 24h EPG anders is heb ik op de Horizon nooit gezien. Huidige en volgende programma is bij mij ook beschikbaar als de rest van de gids leeg is maar voor b.v. Ned. 1-3 zie ik niet dat de komende 24h significant meer gevuld zijn dan overmorgen.

@Rob D: wat vaak schijnt te helpen is om terug naar fabrieksinstellingen te gaan. Dan ben je dus wel o.a. Je favoriete zenders kwijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
michieldejong zei:
Ik heb het hier vandaan
https://ziggoforum.nl/posts/631199/
Of het echt waar is weet ik ook niet maar ik heb zelf ook de indruk dat de lange termijn EPG alleen bijgewerkt wordt in standby. Dat de 24h EPG anders is heb ik op de Horizon nooit gezien. Huidige en volgende programma is bij mij ook beschikbaar als de rest van de gids leeg is maar voor b.v. Ned. 1-3 zie ik niet dat de komende 24h significant meer gevuld zijn dan overmorgen.

@Rob D: wat vaak schijnt te helpen is om terug naar fabrieksinstellingen te gaan. Dan ben je dus wel o.a. Je favoriete zenders kwijt.

Wat ik al zei, de fabrieksinstellingen zijn inderdaad de oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vanmorgen de box even van de stroom gehad, daarna aangezet...toen was er nog geen wijziging.
Ik ben een uurtje weggeweest, box via AB uitgezet. Nu ik terug ben heb ik ineens wel programma gegevens.

Wat bovenstaand wordt aangegeven: De box gaat hier iedere avond op stand-by via AB.
 
Fabrieksinstellingen is een oplossing maar je kan dan alles weer gaan instellen.Ik heb hetzelfde gehad en gelukkig schoot Creative Solution mij te hulp.
https://ziggoforum.nl/topics/46876/

Mijn progammagids is nu altijd up to date en de tip de Horizonbox gewoon een tijdje in de Stand-by te zetten ( hij mag ook niets opnemen op dat moment ) was hier in ieder geval de oplossing zonder over te gaan naar de fabrieksinstellingen welke je dan ieder week kan gaan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rob D zei:
Ik heb vanmorgen de box even van de stroom gehad, daarna aangezet...toen was er nog geen wijziging.
Ik ben een uurtje weggeweest, box via AB uitgezet. Nu ik terug ben heb ik ineens wel programma gegevens.

Wat bovenstaand wordt aangegeven: De box gaat hier iedere avond op stand-by via AB.

Opgelost dan toch. ;)
 
Terug
Bovenaan